Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Prva stavka srpskog nacionalnog programa - da svako dete ima brata i sestru

Komentari (123) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 29 novembar 2015 12:32
Vera Nastasovic
Problem je ipak u kukavičluku i korumpiranosti naše intelektualne, kulturne i političke elite! Tu nema nikakve sumnje. Oni intelektualci koji ne spadaju u navedenu grupu su sklonjeni u stranu i nemaju nikakav uticaj.
Naš najveći problem je pad morala, strah koji su uvukao u ljude da ne ostanu i bez ono malo što sada poseduju. Kad bismi bar veru u bolju budućnost vratili, naše šanse da se oslobodimo ropstva bi bile veće, a ovako....nestadosmo.
Preporuke:
77
3
2 nedelja, 29 novembar 2015 12:46
Slobodan Božić
Stvar je u stvari komplikovanija nego što se ovde predstavlja. Prvi problem našeg društva nije mali natalitet već očajan sistem obrazovanja i generalno izuzetno slaba obrazovanost stanovništva koje je radno sposobno. Po većini kriterijuma obrazovanost stanovništva Srbije je ispod većine zemalja u okruženju npr Rumunije i Bugarske a o Hrvatskoj i Sloveniji da i ne govorimo. Radno sposobna populacija Srbije mora da shvati da je svako isključivo odgovoran za sopstvenu sudbinu na način kao i u zapadnom svetu a to znači da svako mora da brine o sopstvenoj plati , penziji, obrazovanju i da ne očekuje apsolutno nikakvu pomoć države u bilo kom smislu. Država nije obavezna da vam nađe posao , da vas obrazuje niti da brine o vašem zdravlju i o vašoj porodici. Država ukoliko je moguće potrebno je da obezbeti kakvu takvu bezbednost i da drži kriminal pod kontrolom ali to je manje više sve. Vreme velikih zahvata države u sve pore društva je prošlo i znamo kako je bilo, taj sistem nije propao bez razloga.
Preporuke:
18
113
3 nedelja, 29 novembar 2015 13:00
Vremena za
Ili je problem ipak u kukavičluku i korumpiranosti naše intelektualne, kulturne i političke elite?

ponavljavanje RAZLOGA za NESTANAK Srbstva vishe nema, rubikon je predjen kidnapovanjem i PRODAJOM zadnjeg Predsednika i svih HEROJA koji su BRANILI i SHTITILI Srbstvo.
Pita se ne mere praviti od svarenog i prevarenog materijala.
Pochetak RASPADA Srbskog korpusa je pocho daleke 1918, ali jelte nije zgodno nit pozheljno govoriti o UZROCIMA.
Ustashistan, dobrosusedi(bez*), shvabe, anglofoni i vazali ce SLAVITI za 3 godine pochetak nasheg kraja i nestanka.
Ipak hvala na pozitivnim zheljama.
Preporuke:
46
7
4 nedelja, 29 novembar 2015 13:09
Aleksandar S.
Ta patriotska elita koja bi hipoteticki dosla, treba da uradi samo dve stvari da bi se demografska situacija promenila u zemlji o kojoj gospodin Antonic prica - znacajno smanjiti ili ukloniti poreze i namete, prvenstveno poreze na prihode fizicka i pravna lica, i drugo znacajno skresati drzavnu birokratiju na svim nivoima. I jedno i drugo bi omogucilo narodu i firmama vise prihoda. Ljudi bi mogli da lakse zapocnu i izdrzavaju porodice od svog rada, a firme bi imale vise novca, digao bi se nivo i obim poslovanja i samim tim trebalo bi im vise radnika. Prosta logika, samo da ima ko da je primeni.
Preporuke:
41
5
5 nedelja, 29 novembar 2015 14:29
realno
Ama ljudi, nije stav samo u eliti iako se slažem da riba smrdi od glave) već u narodu. Neće ljudi da se "smaraju" pravljenjem dece, više vole da bleje po kafićima i gledaju Farmu. Žene neće da rađaju, niti da se udaju, pogotovo na selo, samo bi htele za sportiste, mafijaše i bogataše.
Preporuke:
69
8
6 nedelja, 29 novembar 2015 14:40
Marko Gay
Nedostatak novca u porodici je realan problem, ali nedostatak novca u drzavi je uvek samo izgovor: za razliku od porodice, drzava moze da nastampa novac i usmeri ga u prioritete.

Pravo pitanje je dakle ne ima li drzava novca, nego sta je prioritet za drzavu?

Smanjivanje stanovnistva u Srbiji ne dogadja se samo zbog slabog nataliteta, nego i zbog velikog iseljavanja na Zapad. Tako da bi pro-srpska vlada uz podizanje nataliteta, morala paralelno i radno aktivirati stanovnistvo u Srbiji. Podizanje standarda je tracenje novca, sustina je u aktivaciji.
Preporuke:
54
1
7 nedelja, 29 novembar 2015 14:52
DrJelaBisic
Slazem se sa "Realno",problem nije u spoljnim okolnostima,u kojima Srbi(i Srpkinje)zive,vec u njima samima,njihovom pogledu na svet,prioritetima koje sebi postavljaju.Imati decu(makar dvoje-niko ne kaze da ljudi imaju desetoro ili petnaestoro-ne treba preterivati)danas pretstavlja nesto negativno,nenormalno,nepozeljno.Zato se ovo ne moze,po mom misjenju,ispraviti merama koje bi mogla da preduzme drzava-nema tog poboljsanja standarda koji bi ljude naveo da imaju decu.Cak i kad bi drzava zapela-rezultata ne bi bilo.Pored toga,moram da primetim da iz istog pogleda na svet koji je uzrok niskog nataliteta proizilazi i stil vaspitanja dece.Cak i kad imaju decu nasi ljudi ih vrlo pogresno vaspitavaju,tako da svaka sledeca generacija pretstavlja sve vecu i vecu katastrofu.Nasa deca nisu vaspitana kao deca na Zapadu-mi nasu vaspitavamo da budu lenja,neradna,nesamostalna.
Preporuke:
28
7
8 nedelja, 29 novembar 2015 14:57
Cviko
Patriotska elita jesu mladi ljudi na kojima svet ostaje, naravno uz uslov im stariji to dozvole. Sve do sada urađeno pokazuje da stariji nisu raspoloženi za "dopuštanje". Da li mladi moraju da naprave neku "revoluciju" prema starijima? Stariji su im napravili dugove koje treba da isplate, buduće generacije, koje mnogi sada stariji neće ni videti. Starije generacije su u ime boljeg sutra, obezvredile obrazovni sistem, uništile baznu nauku i baznu privredu. Podstakle su ili prećutno prešle preko pljačke društvene imovine.Na vlast su došli glupi i stari kadrovi koji teraju mlade, vaistinu obrazovane (svaka ocena je pošteno stečena)i pametne ljude i to u inostranstvo. Onda se ti glupani pitaju, zašto nam sve loše ide? Loše ide zato jer glup ne može da shvati, da bi nam bilo bolje, vlast mora prepustiti pametnom. Ako se ovo ne desi, ništa od rađanja dece, koja će pod jedan, na svoja pleća, preuzeti otplatu dugova zbog bolje budućnosti. I tako sa kolena na kolena...
Preporuke:
27
1
9 nedelja, 29 novembar 2015 15:03
Boško
Prilikom izrade građanskog zakonika Srbije dat je predlog (2011) da svako treće dete u porodici dobija finansijski dodatak jednak prosečnoj mesečnoj penziji, koji bi bio isplaćivan do punoletstva deteta! Ovakva mera povećala bi natalitet bar za deset odsto i već bi 30-ih godina ovog veka deo radne snage činilo na desetine hiljada novih ljudi.

Ali, kada se izračunalo da bi to koštalo 400 miliona evra godišnje, od toga se odustalo.
Naravno da se odustalo jer svim režimima za vlast su potrebni glasači. To u Srbiji nisu deca (kojima se ispira mozak decenijama) nego najstarija kategorija (i najodgovornija zašto se u Srbiji već decenijama glasa za pogrešne) koja je najaktivnija na izborima da bi sačuvala svoje "zarađene penzije" odbijajući da prihvata bilo kakvu odgovornost za svoje nedelovanje u prošlosti za vreme okupacije komunista ili socijalista.

"starost" Srbije je sebična što je posledica višedecenijske denacionalizacije i odrođivanja od sopstvene nacije...
Preporuke:
34
9
10 nedelja, 29 novembar 2015 15:40
Biće dece (u bogataša, naravno)
Da bi neko ko nema značajno imanje (zemlju, stoku fabrike itd.) "pravio" decu u siromaštvu kao najamnik i uz veliko odricanje treba pre svega da veruje u SISTEM, sigurnost imanja posla i pravičnu budućnost (makar za tu decu, ako za sebe).
Taj sistem NIJE kapitalizam, posebno ne ovaj lopovski i divljački. A drugog izbora na vidiku nema dok vladaju takvi.
Preporuke:
44
1
11 nedelja, 29 novembar 2015 15:47
Impotencija
Problem je u kukavičkoj impotenciji.
Preporuke:
28
3
12 nedelja, 29 novembar 2015 15:52
Oliver Kromvel
Slobodane ovo vam je najznačajni tekst koji ste možda u karijeri napisali,dosta vaših tekstova sam pročitao kao i poslednju knjigu koju ste izdali ali ovime ste pogodili nuklearkom u centar.Vi ste skrenuli pažnju na krucijalan problem,gubitak teritorije,loš geopolitički položaj,ekonomski krah,loše zdravstvo,školstvo,sve to može da se klasičnim političkim merama ispravi ali nedostatak ljudi nemože da se nikakvim zakonima,rezolucijama,memorandumima popravi.Mi smo na putu laganog izumiranja,za 20 godina neće imati ko da radi,ko pušku da nosi,samim tim posrtaćemo i gubiti delove teritorije to je neminovnost.Para za aktivnu populacionu politiku ima i one se moraju za to trošiti,svaki patriotski program mora upravo na tome da se bazira.Ja mislim da bi rešenje bilo neko srednje da majke za svako drugo dete dobiju po 15000 dinara mesečno do punolestva,plus besplatni udžbenici za sve osnovce,i tako za svako sledeće dete,kompromis bi mogao da bude i to da se pomoć ograniči za porodice do 4 dece
Preporuke:
33
4
13 nedelja, 29 novembar 2015 16:01
Oliver Kromvel
Veštačka oplodnja mora biti potpuno besplatna,treba dozvoliti i surogat majčinstvo u posebnim okolnostima,izgraditi još vrtića,ali i uvesti jednu vrstu pozitivne diskriminaciji,doneti zakon po kome žene sa decom imaju prednost pri zapošljavanju u odnosu na neudate i žene bez dece,osim u slučaju da žene imaju reproduktivne i zdravstvene probleme pa iz objektivnih razloga nemogu da začnu,poslodavci bi mogli da dobiju određene olakšice u zamenu za zapošljavanje žena sa jednim ili više dece.Mora se voditi žestoka medijska kampanja za popularizaciju porodice kao sistema vrednosti.Jedno od rešenja je možda i uvoz određenog broja stanovnika iz zemalja poput Ukrajine,odatle bi Srbija mogla da uveze barem 100 000 ljudi mlađih od 35 godina čime bi se barem na 10 godina ublažile posledice pada broja stanovnika dok mere ne zažive,ima puno izbeglica iz Donbasa više od 600 000 i da oni ne bi imali ništa protiov dolaska u Srbiju ne svi naravno ali barem 15% od tog broja.
Preporuke:
30
10
14 nedelja, 29 novembar 2015 16:05
Oliver Kromvel
Mislim da stranke poput DVERI-DSS moraju agresivnije da eksplatišu ovu temu ako ponude realan,sveobuhvatan porodični program,ne samo parole od njih se neživi mogli bi da privuču značajno glasačko telo.Nedostatak dece je užasan problem,džaba S300 ako nema ko da upravlja njime.Šta vredi sve ako nemamo kome da ostavimo zemlju,šta vredi slavna istorija ako nemamo kome kome da je prenesemo,na ivici smo,moramo se probuditi,ovo je možda i poslednji momenat.
Preporuke:
33
1
15 nedelja, 29 novembar 2015 16:45
RASTURIMO IMPOTENTNI, KASTRIRAJUĆI I AUTODESTRUKTIVNI KUKAVIČLUK
ŽIVOTVORNOM ANTIKOLONIJALNOM REVOLUCIJOM ZBACIMO ANTIŽIVOTNO-IZDAJNIČKO-KAPITALISTIČKE MMF-NATO BITANGE SA VLASTI, IDENTIFIKOVANE SA UBICAMA I AGRESORIMA I STVORIMO OPTIMALNE USLOVE ZA RAĐANjE, SOCIJALNU PRAVDU I ZA RAD U LjUDSKIM USLOVIMA!

ZA VREME 15 GODINA ANTIIMPERIJALISTIČKO-ANTIKAPITALISTIČKE VLADAVINE UGA ČAVEZA I PODSTICAJNIH MERA ZA RAĐANjE VENECUELA JE SA 19 MILIONA DOŠLA DO 30 MILIONA STANOVNIKA! NIKOLAS MADURO NASTAVLjA!

https://www.youtube.com/watch?v=Lo31j6PtgSA
Preporuke:
39
3
16 nedelja, 29 novembar 2015 16:48
Dr
Ološ eliti na vlasti, Srbija je ostala kao partljak nastao raspadom SFRJ. Njima je do Srbije i njenog stanovništva kao do lanjskog snega. Pre nego se uopšte počne razmišljati o socijalnoj politici, potrebno je prvo Srbiju počistiti od ološa i korova koji ju je preplavio od 1944. godine.
Preporuke:
25
8
17 nedelja, 29 novembar 2015 17:03
DrJelBisic
Za OKromvela:Vi(a i mnogi drugi)(pogresnio)pretpostavljate da su Srbi siromasni.Ne4kazem da se(uglavnom zbog naseg rashirenog sebicluka)broj siromasnih nije uvecao,ali to su vrlo retko Srbi(po nacionalnosti)Pre svega,zna se da siromasni(i manje obrazovani)svuda,u svim kulturama,unaju vise dece d bogatih(i obrazovanih)Samo je kod nas obrnuto(po Vasem misljjenju).Mi nemamo problem nartaliteta jer smo siromasni.Ne znam sta vi smatrate kao siormastvo,to se cesto ponavlja,i trebali bi da ga tacno definisemio.Cim osoba ima zemlju(i kucu)na selu,a nece tu da zivi i da obradjuje zemlju-ne radi se o nekome ko je siromasan.Radi se o osobi koja ima dovoljno da zadovolji osnovne potrebe i hoce vise,sto nije lose ali se postavlja pitanje:sta je to vise?Nemojt pri tom gledati zvanican prihod.Nedavno sam nasla da je statisticki zavod ustanovio da nasa porodica(u Srbiji)trosi dosta vise nego sto joj je oficijelni prihod.Ljudi koji imaju automobile i idu na letovanje nisu sirmasni
Preporuke:
17
8
18 nedelja, 29 novembar 2015 17:11
DrJelaBisic 2
...siromasni."Uvoz stanovnika"nije nam potreban.Dovoljno je doneti strog zakon koji zestoko oporezuje neobradjeno poljopruivredno zemljiste.Ne mora vlasnik da ga obradjuje-neka ga da pod rentu.Poljoprivredno zemljste mora da se obradjuje.Pozitivna diskriminacija majki-treba je uvesti.Nacionalne stranke:Ove stranke imaju sve zajedno,manje od 5% glasaca,pa je njihova mogucnost da deluju vrlo ogranicena.Pored toga,oni nemaju jasan populacioni program(kao i sve druge prograne-ekonmski,npr)Sa mnogim nesinhronizovanim stavovima cak odbijaju birace.Ne mozete ljudima nuditi 19.v. u 21.v.
Preporuke:
16
6
19 nedelja, 29 novembar 2015 17:26
Radomir Košanin
Poštovani profesore Antoniću,
u Vladi Srbije imamo ministarstva za sve i svašta, agencije za ovo i ono, ali ne i za sistemsku brigu o porodici. Svakodnevno se usvajaju "strategije", ali ne i ona o populacionoj politici. "Investitorima" se na časnu reč poklanja 10 hiljada evra po radniku na, a oni posle polovinu njih otpuste i poklon ne vrate. Formiranje porodice u Srbiji je sve kasnije, jer je osnovni uslov da oba partnera budu zapošljena i zarađuju za normalan život. Podizanje dece je skopčano sa velikim izdacima koje najčešće podmiruju bake i deke od svojih umanjenih penzija. Troškove školovanja da i ne pominjem. Vlast iz budžeta finansira aktivnosti raznoraznih nevladinih organizacija i tzv. civilnog sektora, pa čak i one koje propagiraju homoseksualne pokrete. Sa tim ciljem se zvanično podržava održavanje tzv. gej parade, u školske programe uvodi obrazovanje o ovim pojavama, snimaju se filmovi, igraju pozorišne predstave na ove teme. Zakonom se regulišu istopolni brakovi. Zemlja apsurda!
Preporuke:
33
1
20 nedelja, 29 novembar 2015 17:31
Bojan, Priština
Sve što je uvaženi profesor napisao su odlične i realno sprovodive ideje, ima tih ideja još mnogo koje bi lako mogle da dovedu do bejbibuma u Srbiji i do toga da se ova zemlja lako preporodi.

No nažalost ko da ih sprovodi, Toma, Maja Gojković, Vučićević, Željako Mitrović, Babić, Vulin - i armija takvih koji vladaju ovom zemljom. Hah pa potsetimo se samo u prošloj nedelji koliko su nam ti ljudi priuštili blamaže. Kakvoj smo truleži predati na upravljanje baš nam je onako kako se od njih može očekivati.

Ja sam lično nesrećan zbog toga. Často sam po Šumadiji gde mi je sada polovina rodbine, i prosto je neverovatno koliko brzo manja mesta zamiru, nema one dečije graje karakteristične za sela, nema kao nekad punih kafana, sve nešto sumorno.

A Beograd je tek žalostan, samo na ulicu kad izađe čovek nema šta da vidi, mladi ko pogubljeni sa slušalicama u ušima idu kao da su sami na svetu , malo stariji sa po dva-tri kučeta na uzici. Užas...
Preporuke:
31
3
21 nedelja, 29 novembar 2015 17:38
Otac 4-oro dece
Postoji i mere koje ništa ne bi dodatno koštale državu.

Moj predlog je da u svakoj državnoj ustanovi i preduzeću bude obaveza da se na svakih 10 zaposlenih primi i jedan roditelj sa četvoro dece.
Teško je proceniti koliko bi ova mera doprinela popravljanju demografskog stanja u Srbiji, ali me iznenađuje da se ovoga do sada niko nije setio a slična pozitivna mera postoji za zapošljavanje invalida i to je dalo rezultat.
Preporuke:
31
6
22 nedelja, 29 novembar 2015 17:50
Cviko
@DrJelBisic,
Ako problemu prilazimo sa Vaše tačke gledanja, onda je siromaštvo samo drugi naziv za (auto)destrukciju kod Srba.
Preporuke:
18
1
23 nedelja, 29 novembar 2015 18:22
čitalac nspm
Ima tu mnogo faktora, i svi su nepovoljni. Lično sam video kako se poslodavci odnose prema trudnicama, žena mi je praktično dobila otkaz dok je bila u drugom stanju. Da ne pominjem kroz šta sve je prošla. Sve njene koleginice koje su zatrudnela isto. Ne trebaju nama neprijatelji pored ovakvih privrednika.
Preporuke:
38
0
24 nedelja, 29 novembar 2015 18:22
Revolucionarni Ugo Čavez i fenomen mera koje su značajno doprinele rađanju i ogromnom porastu stanovništva Venecuele
http://srbin.info/2013/03/14/50-stvari-po-kojima-ce-ugo-cavez-ostati-zapamcen-u-istoriji/
Preporuke:
25
1
25 nedelja, 29 novembar 2015 18:39
cmok Toronto
Detektor laži za otkrivanje kukavica i revolucionara?
DŽabe($) saveti šta nam je raditi su jalovi.
A ko su kukavice a ko su revolucionari...pitajte sami sebe i tu se krije mali *zeko*.
Ako 9 miliona Serba na Balkanu ne može ništa konkretno da uradi onda ni 6 miliona Serba po svetu samo gleda i bleji u Srbiju kao tele u šarena vrata..
Očigledno da nismo sposobni sami sebi da pomognemo dok se ne desi Medo a on je malo *bizi* u borbi za svoj a i naš opstanak.Serbija je jedna *čekaonica*za bolju budućnost.
Probajte da *rušite* režim dok vas još ima..
Preporuke:
18
2
26 nedelja, 29 novembar 2015 18:49
Možda bi bilo više bata i seka
kad bi ih čuvala po ''kobra'' neka
Preporuke:
8
3
27 nedelja, 29 novembar 2015 19:13
DrJelaBisic
a Cvija:Potpuno ste u pravu.Covek je drustveno bice,ne moze da zivi bez socijalnog okruzenja.Bez obzira da li on sam sebe izdvaja,sprecava svoj kontakt sa socijalnom sredinom,ili ga sredina odbacuje-covek ne moze da funkcionuise ni na jednom planu na kome postoji bez drustvenog okruzenja.Srbi su(u velikom broju slucajeva)sebicni,indvidualci u losem smislu,i zato rushe ne samo sebe,kao individue,vec drustvo u kome bi trebali da posroje.Aso\cijalni.
Preporuke:
10
6
28 nedelja, 29 novembar 2015 19:13
Knežević Milan
Sve je to lepo što profesor govori, ali- današnjim ljudima je to sa decom manje važno.
Više ih zanima kakav će aut voziti, gde će ići na letovanje ili skijanje; žene su već- posebna priča.
Ovaj narod je potpuno dezorijentisan i vaspitno upušten, i nikakvim tekstom ba nećete naterati "u pamet".
Kad omatori i shvati da neće biti nikoga da zaradi za njegovu penziju, i bude primoran da rinta do smrti- shvatiće da su mu prioriteti bili krajnje pogrešni.
Prekasno, kao i obično, kada se radi o Srbima.
Lep, ali slab pokušaj profesora Antonića. Ovaj problem se mora rešiti drugačijim metodama.
Preporuke:
21
5
29 nedelja, 29 novembar 2015 21:35
deda Žiks
Skoro da nema šta da se doda na ovaj tekst. Dakle, rađanje dece, odgajanje, školovanje,ili Porodica. Patrijahalna porodica. Pamtim Sibir 96.i 97.,mlada mama gura kolica i pije pivo, omladina ispred kiosaka koje drže Čečeni, takođe cepa pivo. Na pijaci tezge drže neki Azerbejdžanci ili tako neki čorni a pomažu im deca ili unuci, klinci od 10, 15 godina. Za njih nema piva. Ruskinje ispred pijace prodaju kljukvu, nešto kiselo a liči na glog i rukotvorine.. Same beru, niko im ne pomaže..
Preporuke:
11
2
30 nedelja, 29 novembar 2015 21:35
DrJelaBisic
Za MKnezevia i prof Antonica:Narodi,kao i ljudi nastaju,traju i nestaju.Ne moraju da nestanu fizicki,usled nekih katastrofa ili epidemija-nestaju kao kolektivitet,kao grupa koja je svesna svog postojanja(I znacaja tog postojanja).Srbi nestaju-nece ih biti za 200g(moja prognoza.Mislim da je isuvise optimisticka.Nestace za manje)Neki drugi narodi doci ce na nase mesto.Nas nestanak donekle usporava to sto ni nrugi narodi koji nas okruzuju(u vecini)(za sada)nemaju veci natalitt.Unace,nashu teritoriju izdelice na sledeci nacin:Sever(Backa i deo Srema(pa mozda i Macva)-Madzari.Istocni Banat-Rumuni(i Timocku krajinu).Dalje na jug Bugari.Zapadnu Srbiju-Boshnjaci iz Bosne i Raske.Srem-Madzari i Hrvati.Onome sTo je Od nas ostalo-severna Shumadij sa Beogradom.Nama dosta.
Preporuke:
7
9
31 nedelja, 29 novembar 2015 21:58
Hodza
Pravo resenje je da svi Srbi predju u Islam.
Preporuke:
13
22
32 nedelja, 29 novembar 2015 22:43
APIrusija
@ hodža

ne nego da postanu Albanci! ali ne mogu oni to zbog slabe volje/inferiornog duha i degenerisane biologije... dakle, nema im pomoći i za 100 godina više neće postojati(kako je to lepo predvideo nesuđeni srpski nobelovac D.Ć. i veliki srpski prorok deda jovica solunac!
Preporuke:
6
11
33 nedelja, 29 novembar 2015 23:08
Antoniću, brate, zagovaraš utopiju za vrijeme općega siromaštva!
Preporuke:
6
18
34 nedelja, 29 novembar 2015 23:20
petar
@Slobodan Bozic

Potpisao bih Vas komentar samo sa jednim dodatkom - o kakvoj drzavi govorite i imamo li je ovde. Da li mala drzava poput nase moze biti uredjena tako da stvari funkcionisu na nacin koji ste opisali. Covek pre par dana otvorio privatnu firmu i umesto da ga drzava prvih meseci oslobodi poreza dok "ne stane na noge" uzela mu je za neke dozvole i poreze velike pare. Ovde se policajac na ulici, sluzbenik u posti i lekar u bolnici smatraju drzavom, ne postoji svest o tome sta je drzava, ja prvi ne znam koja su moja prava, zakoni se donose tako da zamagle ono sto treba da urede.
Ovo sto vi predlazete je potpuno nova filozofija drzave, nesaglasna sa ovdasnjim covekom, koji je jos uvek komunista u dusi, obozava vodju i ceka "drzavu d'uradi nesto" sto rece Danica Popovic u jednoj svojoj kolumni.
Preporuke:
15
4
35 nedelja, 29 novembar 2015 23:36
Hodza
@APIrusija

A sta su Albanci u vecini nego muslimani. Uvek su medju Albancima, braca muslimani nosili bum dece. Albanci cafiri nestaju ubrzanim tempom.
Preporuke:
10
5
36 ponedeljak, 30 novembar 2015 00:14
Jos jedan "Tribalac"
Ne slazem se sa drugim delom teksta. U srpskom drustvu cak i u doba najherojskijih podviga bilo je itekako prisutno profiterstvo, prizemnost, izdaja, krize i slicno. Isto tako stanovnistvo nije bilo iskljucivo gospodsko i nije se koristilo samo knjizevnim govorom. U ta vremena prosecna porodica se izdrzavala radom na poljoprivrednom imanju i takvo ekonomsko ustrojstvo je samo po sebi diktiralo sto ranije radjanje dece. Dete je vec od svoje 7-8 godine bilo potpuno osposobljeno da obavi lakse poslove u domacinstvu a sa 13-15 i mnoge druge. U takvim okolnostima glava porodice je mogao i da pogine / ostane obogaljen u ratu a da se njegova porodica ne zatre. Danas je dete od 7-8 godina ogroman trosak, kao i ono od 13-15 i ne samo da u ovom ekonomskom ustrojstvu ne prihoduje vec bi i sam pokusaj prihodovanja bio prepoznat kao zlostavljanje. I ne samo to - za ovo dete se ni ne zna kada ce uopste moci da pocne da prihoduje ili da prihoduje tako da potpuno podmiri svoje potrebe.
Preporuke:
21
5
37 ponedeljak, 30 novembar 2015 00:20
Jos jedan "Tribalac"
Dete od punoletstva pa do 35. godine moze da zaradi za dzeparac zahvaljujuci tome sto je rad preko omladinske zadruge trazen od strane poslodavaca jer se tako izbegava placanje poreza i doprinosa ali ne i za samostalan zivot. A ako dete (sad vec covek) nema stalan posao s navrsenom 35. godinom on postaje veoma problematican na trzistu rada jer vise ne moze da bude clan omladinske zadruge i poslodavac moze ili da ga zaposli na crno ili da mu uplacuje porez i doprinos. Poslodavac ce se naravno odluciti najpre za trece resenje - da ga ne zaposli. Ovakvo ekonomsko ustrojstvo za razliku od onog iz proslosti sugerise da se deca nemaju, a promena "moralnih vrednosti" rijaliti programi i slicno su samo zgodni izgovori da se zamagli sustina bele kuge u srbiji. Kao glavni razlog se postavlja nizak prihod a glavni razlog je u stvari nesiguran prihod. Ogranicenje teksta ne dozvoljava ali tu je i brdo drugih razloga poput proterivanja kadrova muskog pola iz mnogih grana zaposlenja.
Preporuke:
19
3
38 ponedeljak, 30 novembar 2015 00:39
Dragoslavić
Hvala profesore Antoniću! Samo bih dodao da država na prvom mestu treba da stimuliše rađanje PRVOG deteta i da tu maksimalno olakša roditeljima da bi potom rado pravili drugo, treće, četvrto dete. Kod nas je sve urađeno da koja majka i rodi dete da joj se sve ogadi da drugo i ne poželi. Tu je kvaka!
Preporuke:
23
1
39 ponedeljak, 30 novembar 2015 01:07
insajder
"Ako znaju da roditelji maloletne dece više utiču na ishod izbora nego samci ili penzioneri, političari bi se potrudili da im podizanje dece olakšaju"

Gospodine Antoniću, pa političari već petnaest godina ubeđuju narod kako EU nema alternativu "zarad dobrobiti naše dece". I narod im veruje. Upravo su roditelji malotetne dece glavni deo evrofanatičnog biračkog tela u Srbiji. To su oni koji na svaki razuman argument protiv EU integracija odgovaraju "za mene je kasno, ali ja želim dobro svom detetu". I vi biste takvima dali dodatne glasove?
Preporuke:
16
1
40 ponedeljak, 30 novembar 2015 03:38
Sarajlija
Treba uvesti uniforme u osnovne škole u Srbiji. Uniforme bi mogli dizajnirati npr. Vasilije Kovačev i neki poznati strani dizajner (da se smanji otpor ovih pokondirenih). Povećao bi se broj zaposlenih u tekstilnoj industriji, roditelji ne bi razvijali antagonizam kod dece ko će nositi skuplje itd. Sa nekim poznatim proizvođačem sportske opreme (npr. Adidas) da se napravi ugovor o licenciranoj proizvodnji jednog modela patika za sve učenike. Da svi mobilni operateri u Srbiji ponude jedan vrlo skroman mobilni telefon...bez kamere, samo za pozive i slanje poruka. Njegova cena ne bi smela da pređe 30 evra. Deca bi mogla da nose samo te mobilen telefone u školu i bilo bi strogo zabranjeno da se koristi bilo koji drugi telefon. Da država preuzme štampanje udžbenika, a da je zadatak svakog učenika da donese npr. 10 kg starih novina, koje bi se reciklirale, a u zamenu bi dobili kupon za kupovinu udžbenika. Za upis u gimnaziju i fakultet da je obavezan uslov volontiranje u nekoj dobrotvornoj organizaciji
Preporuke:
8
4
41 ponedeljak, 30 novembar 2015 05:09
Mda
'Upravo su roditelji malotetne dece glavni deo evrofanatičnog biračkog tela u Srbiji. To su oni koji na svaki razuman argument protiv EU integracija odgovaraju za mene je kasno, ali ja želim dobro svom detetu. I vi biste takvima dali dodatne glasove?'
Dobro primećeno. Na kraju bi se sve pretvorilo u stranačku kupovinu glasova od roditelja sa više dece, što znači da bi se postojeći načini lažiranja izbora samo unapredili.
Problem je u političkom sistemu koji je nametnut spolja. Rešenje nije u ovakvoj 'demokratiji' kakva danas postoji a koja daje samo plodno polje za manipulaciju lopovima.
Nama treba predstavnička demokratija na prvom mestu gde bi pravo glasa imali samo oni iznad 21 a manje od 65 godina. Oni bi glasali samo za narodne poslanike a ne stranke a ovi bi birali vladu i predsednika i bili samostalni predstavnici svojih sredina a ne potkupljivih stranki i ucenjenih pojedinaca.Tek onda možemo o natalitetu koji se menja obrazovanjem dece i zapošljavanjem roditelja pre svega a ne propisima
Preporuke:
6
1
42 ponedeljak, 30 novembar 2015 06:11
Ujka Vasa
1.
Pad nataliteta je problem sa kojim se suočavaju sve razvijene zemlje Evrope - čak i Nemačka i Italija koje su (bile) poznate po izraženom kultu porodice. Razlozi nisu ekonomske prirode, već mnogo dublji – vrednosni.
U Srbiji se na tu opšti atmosferu egoizma, veličanja individue nasuprot zajednice, ideje progresa koja se pretvorila u destruktivan narkomanski princip „sve više i više“ – dakle, u Srbiji se na tu pogubnu ideologiju nadovezuju i naši specifični uslovi. To je stvaranje dve Srbije – manjinske, basnoslovno bogate, i većinske koja životari na ivici egzistencije. Tu basnoslovno bogatu Srbiju čine pojedinci koji su se snašli u pljačkaškoj privatizaciji, estradne zvezde i političari koji su u sprezi sa prethodne dve grupe. Kakve to veze ima sa natalitetom i programom da svako dete ima brata i sestru?
Preporuke:
16
0
43 ponedeljak, 30 novembar 2015 06:14
Ujka Vasa
2.
Da pojednostavim stvari.
U sadašnjoj situaciji niko normalan neće rađati decu koja će branjem malina obezbeđivati svoju egzistenciju dok su deca nekog polupismenog tajkuna, političara sa kupljenom diplomom ili neke pevaljke - vlasnici firmi i visoko pozicionirani funkcioneri. A ukoliko taj prosečni građanin već ima decu, onda će ta deca (sa njegovim blagoslovom) radije otići da raznose pice i šetaju kučiće po Kanadi nego da im ovde razne ništarije kroje (životnu) kapu. Jer tamo bar na nivou administracije, tj. raznih dozvola, isplaćivanja zarade i sličnog, postoji poštovanje pravila. Upravo to mi je nedavno rekao jedan kolega čiji sin arhitekta se iselio za Kanadu. „Za Božićne praznike će u nekoj robnoj kući pakovati i raznositi poklone, ali bar ga neće XY ponižavati svojim skorojevićkim zahtevima o uređenju stana, a zatim pustiti da godinu dana moljaka za isplatu ugovorenog honorara“.
Preporuke:
18
2
44 ponedeljak, 30 novembar 2015 06:20
Ujka Vasa
3.
Ukratko, nikakvi programi povećanja nataliteta neće uspeti bez radikalnih društvenih promena. Kakve bi te promene trebalo da budu? Jednostavne i nenasilne. Prvi korak bi bio ispitivanje porekla imovine a drugi drastično oporezivanje visokih prihoda. Na taj način bi se stvorilo jedno neuporedivo zdravije društveno tkivo, bez tankog sloja ucenjivača i ogromne većine poniženih i ucenjenih građana. Dakle klima u kojoj bi ogromna većina ljudi videla budućnost za sebe i svoju decu.
Preporuke:
15
1
45 ponedeljak, 30 novembar 2015 06:36
Zoran
Ono sto se razlikue kod Srbije i zapada je da zapad promovise poroducan zivot (govorim za Kanadu i Ameriku)Ovde omladina malo bolje pravi razliku izmedju filma i zivota. Mladom coveku se daje opcija koja nije ni laka ni eksluzivna ali postoji i pre ili kasnije svi mladi u nekoj varijanti se bave svojim zivotom znajuci da ne mogu da racunaju previse na roditelje. Mi iz Srbije vaspitavamo nasu decu po nasem idiotskom obicaju previse ih stiteci i pravimo nezrelu nesposobnu decu koja ne radi nista i sanja raskalasnom zivotu. Zapadni roditelj mnogo vise posvecuje paznje detetu dok je malo ali kad odraste oni ne osecaju vise obavezu prema njemu i ostavlja ga da se sam bori. Mladi sami uzimaju kredite ako hoce da se skoluju posle srednje skole i naravno sami otplacuju. Tako mladi i ulaze u bracne zajednice jer je tako lakse i finansiski preziveti.
Preporuke:
6
7
46 ponedeljak, 30 novembar 2015 08:22
aleksandar dimitrijević
opasno dobar tekst.svaka čast.
Preporuke:
9
1
47 ponedeljak, 30 novembar 2015 11:27
Velizar M. (1 od 2)
Razloga za ovakvo stanje ima mnogo. U tekstu (i komentarima koji ga dopunjuju) dati su samo neki od njih. Posla ima i za jedno solidno istraživanje, naučno (da li ministarstvo finansira ijedan projekt na tu temu?). Neki od uzroka odumiranja ovog društva vuku se i po par stotina godina a neki su nastali u ovih par decenija. Nije dovoljno ni samo pokazati ih, treba objasniti isprepletane i kompleksne uzročno- posledične veze.
To naravno ne znači da sad možemo samo sesti i kukati, ima mera koje se mogu sprovesti odmah. Samo, nema ko da ih sprovede. Političar je stvor koji planira na vrlo kratak rok i misli samo na sebe. Vuče nas u blato jer se tamo najbolje snalazi. Lakše mu je zabavljati narod nego rešavati probleme. Na sreću ili nesreću, takvom ponašanju će uskoro doći kraj, hteli mi to ili ne hteli, o tome će odlučiti svetska dešavanja.
Dalje, vraćam se na temu..., na tekst dodajem još šlagvorta - ako želite da ulazimo u detalje.
Preporuke:
6
0
48 ponedeljak, 30 novembar 2015 11:29
Velizar M. (2 od 2)
Malo je ovde prostora da se na sve ukaže te neću ni ulaziti u detalje. Samo nekoliko problematičnih oblasti:
- katastrofalno loša vlast,
- polukolonijalni status
- neodgovarajući društveni (politički) sistem u celini,
- užasan sistem vrednosti, nametnut spolja,
- pravna nesigurnost, korupcija
- zdravstvo, obrazovanje, privreda, sport, ... (ma sve ministarske nadležnosti)
- teritorijalna organizacija države, preterana centralizacija (uvek se ovo zanemaruje a ima jake efekte)
- pasivna crkva (koja bi morala da priskoči u pomoć iako joj to nije osnovni zadatak, ali aktivno - škole, bolnice, domovi za stare (ostali su već spominjali poresku politiku i )
- ipak i loše materijalno stanje (pogledati komentare Tribalca, ujka Vase, npr.)
Dakle i duhovno i materijalno. Nema jedne, dve ili pet pojedinačnih mera koje mogu rešiti problem. To bi bila samo hitna simptomatska terapija a za uklanjanje uzroka bolesti trebaće mnogo vremena.
Preporuke:
5
0
49 ponedeljak, 30 novembar 2015 11:29
Betelgeuse
Dragi g. Antoniću, u Srbiji su na evo već stotinu godina (da ne idem dalje), na vlasti su najgadniji, najkorumpiraniji poluljudi koji su se ikad pojavili. Kao da ih je sam Lucifer poslao, a verujem da i jeste. Zato, da ne pišem kako bi se Srbija mogla podići, podržavam lično Vas i g. Vukadinovića i želim da vas jednog dana (ŠTO PRE, MOLIM) vidim na čelu Srbije! Da konačno malo odahnemo, jer nije sve u tome da li će "za dve - tri-četiripetšest" godina stići "boljitak", već da li će konačno stići RAZUM. Kada se to desi, doći će i preporod. Verujem da postoje ljudi koji i pored otvorene kase ne bi posegli ni za jednim dinarom, jer sam sam takav. Verujem da postoje ljudi koji žele da se svaki dinar transparentno pokaže do u poslednju paru, koji ne sanjaju o "ugrađivanju" i obezbeđivanju iks generacija za vreme trajanja mandata. Znam da takvi ljudi postoje, jer znam DA NE MOGU BITI SAM NA SVETU TAKAV! Kandidujte se, uđite u politiku...
Preporuke:
12
0
50 ponedeljak, 30 novembar 2015 11:35
Noruega
Poštovani profesore, vaše ideje su sjajne, ali ne daj Bože da se usvoje materijalni stimulansi koje Vi predlažete - u višenacionalnoj zajednici u kojoj većinska nacija ima nizak natalitet, a jedna manjinska nacija veoma visok natalitet to je recept za propast. Primer iz Norveške: nedavno su vlasti otkrile da je jedna korisnica dečjeg dodatka (100 evra mesečno, približno) prevarom uspela da prima taj dodatak za 60 (da, šezdesetoro) dece, i to godinama. Mnogi useljenici (pogodite odakle) žive od tog dodatka, ništa ne rade, ne uče jezik, ne integrišu se u društvo. U građanskoj državi ne mogu se realizovati Vaši predlozi, na žalost. Šta drugo da se radi, ne znam.
Preporuke:
10
1
51 ponedeljak, 30 novembar 2015 11:37
Betelgeuse - nastavak
...čak iako ne ostvarite nekakav zapaženiji rezultat, da Čovek U Srbiji oseti da je došao razum i da se na razum navikava. Posle će doći generalni remont, iskorenjivanje šumnda kiča, burazera i njegove "ekonomije", poligrafa i sličnih cirkusanerskih pojava iz Hada. Interesi srbije moraju biti ispred interesa "mog prijatelja Muhameda" i Nemačke ili bilo kog na svetu! Ako Vi to ne učinite, KO će?! IMATE ODGOVORNOST, ZA TO STE ROĐENI, i stoga pomozite! Kad su "vazduplohovci" i ostatak zaseli u Skupštini, kad takvi polupismeni poluljudi o nečem odlučuju, zašto dobri, pošteni, integritetni, razumni, obrazovani i nadasve PRISTOJNI ljudi ne bi poveli ovu zemlju?! Molim vas, neka bude sve manje analiza, a sve više konkretnog uključivanja u politiku, za spas Srbije. Živeli gospodo Antoniću i Vukadinoviću, kao i svi srpski patrioti!
Preporuke:
10
1
52 ponedeljak, 30 novembar 2015 11:44
Baša Mrkalj
Osnovni problem je stambeni status.
Neka statističari nađu podatak o prosečnoj kvadaraturi, pa će biti jasno da se u 45 kvadrata ne može imati troje dece. Pritom, sve zgdade koje se prave su bez zelene površine i parkinga.
Zabranio bi izgradnju stanova ispod 60 kvadrata ili bi posebno oporezovao.

Nema vrtića, a i da ima mučenje je decu držati u vrtiću do 18 časova.
Preporuke:
5
1
53 ponedeljak, 30 novembar 2015 12:12
Imam troje maloletne dece
Gospodine Antoniću, koliko je SPC dobila sredstava iz budžeta za poslednje 4 godine, i da li su i ta sredstva mogla da budu iskorišćena u svrhe koje vi predlažete?
Preporuke:
14
2
54 ponedeljak, 30 novembar 2015 12:26
Nemate
DRZHAVU bre, a fantazirate o nacionalnom programu?
Ko vam KONTROLISHE "vojsku"?
Zashto vam FBI KONTROLISHE "sluzhbe"?
Da li bi amerika dozvolila da joj FSB il GRU "trenira" sluzhbe?
Preshevska dolina koristi udzhbenike republjik KosovE, deFakto priznate od "vashe" vlade.
Nije defetizam, al kuce i objekti se ne grade od krova.
Zido sam furunu za pechenje lebova i drugog pa sam moro zidati od zemlje iako bi lakshe i mozhda brzhe bilo odozgora.
Preporuke:
3
3
55 ponedeljak, 30 novembar 2015 13:45
Renolds
@ Noruega

Odlično zapažanje, nešto slično sam i hteo da napišem, ali povodom ideje da roditelji imaju dodatno pravo glasa na decu. To svakako ima logike jer višečlana porodica ima veću odgovornost prema sebi i društvu od usamljenih malograđana koji osim neoliberalne ideologije nemaju ništa i odgovornost jednaku nuli.

Međutim, samim tim se manjinama, pogotovo onima kod kojih je natalitet visok, poklanja dodatni značaj. Ne zaboravimo da su manjine po sadašnjim zakonima već privilegovane i favorizovane na izborima, kako bi izgledala situacija kada bi im ovakim zakonima bilo dato još više glasova?
Preporuke:
5
3
56 ponedeljak, 30 novembar 2015 16:14
ponosno
objavljujem da je Srbija bogatija za jos jednog clana koji se rodio u petak.Jest da ja imam skoro 44 godine ali sam upisana u maticnu knjigu rodjenih za 2015.godinu.Svuda u svijetu je validan maticni list gdje si se rodio al eto ja sam se sad ponovo rodila. Posto je doslo jako puno u toku akcije Oluja i Bljesak povecao se i broj stanovnika samo je pitanje momenta kad obnavljaju licnu kartu. PS Tog momenta kad sam popunjavala molbu sjetila sam se Stepinca i povukla paralele.Ako hoces da zivis budi sta ti traze a kad dodjes kuci ti si opet to sto jesi.
Preporuke:
4
0
57 ponedeljak, 30 novembar 2015 16:40
Ne znam bas
da je poljoprivreda i maline tako isplativo.Da je sve to tako nicale bi nove kuce,nova mehanizacija a nesto se bas ne vidi.Jedno vreme je bilo da dve krave plata pa je skoro svako seosko domacinstvo imalo krave i onda drzava uveze pa ostanu bez plate.Da bi seosko dete zavrsilo srednju skolu mora da placa autobusnu kartu.Neke opstine daju popust a neke ne,neka deca idu besplatno u srednju skolu a neka ne.Prvo treba uspostaviti dobar sistem vrednosti pa tek onda pricati o natalitetu.Pogledajte obratite paznju niko vise ne drzi neke obicne dzukce vec one "markirane".I sve je tako.Nase vocke se unistavaju da bi se zasadile neke stranjske.Samo se gleda u Jevropu i kako oni, ko da mi mozemo njihov zivot ziveti.Samo se kuka kako se nema, kako je tesko, a niko ni malim prstom ne mrda. Ljudi su sami sebi dosadni i ocekuju da ih neko zabavlja da im daje ideje i smisao.Svima nam je Bog dao mozak pa nek ga i koriste.Probajte ne ujeda niko i nikome nece pasti kruna s glave.
Preporuke:
5
0
58 ponedeljak, 30 novembar 2015 17:48
Slavomir Srpski (1)
Moglo bi mnogo brzo da se stvari postave na mesto, da nismo polukolonizovani pa vlada vise brine za globalisticke evro-procese i strane investitore-interese nego za sosptveni narod. Naime, lako bi bilo doneti zakone za preispitivanje ne "nezakonite" vec neleitimne pljacke drustvenih resursa od strane tajkuna(koji su koristili nelegitimne "zakone" ondasnjih Slobo-Mira rezima, recimo davanje od banaka ogromnih sredstava drzavnim sluzbenicima vlasti da bi koupovali stranu valutu u vreme hiperinflacije i na taj nacin "zakonski pljackali" i od tog nelegitinog novca "kupovali" obezvredjene drustvene resurse).

Vucic kada je dolazio na vlast,da bi sebe legetimisao,poceo je tkzv "napad na tajkune",ali je to samo simulacija,jer skupstina nije donela nove zakone i preispitivanju LEGITIMITETA njihovih prvih miliona,vec ostavila SUDSTVU da po nepravednim zkonima u vreme Slobe legalizuju pljacke!

Elem,da se oduzme ono sto je pljackano od tajkuna i onda da u fond za trudnice, i obdanista. ETO.
Preporuke:
0
0
59 ponedeljak, 30 novembar 2015 17:48
Slavomir Srpski (1)
Moglo bi mnogo brzo da se stvari postave na mesto, da nismo polukolonizovani pa vlada vise brine za globalisticke evro-procese i strane investitore-interese nego za sosptveni narod. Naime,lako bi bilo doneti zakone za preispitivanje ne "nezakonite" vec neleitimne pljacke drustvenih resursa od strane tajkuna(koji su koristili nelegitimne "zakone" ondasnjih Slobo-Mira rezima, recimo davanje od banaka ogromnih sredstava drzavnim sluzbenicima vlasti da bi koupovali stranu valutu u vreme hiperinflacije i na taj nacin "zakonski pljackali" i od tog nelegitinog novca "kupovali" obezvredjene drustvene resurse).

Vucic kada je dolazio na vlast,da bi sebe legetimisao,poceo je tkzv "napad na tajkune",ali je to samo simulacija,jer skupstina nije donela nove zakone i preispitivanju LEGITIMITETA njihovih prvih miliona,vec ostavila SUDSTVU da po nepravednim zkonima u vreme Slobe legalizuju pljacke!

Elem,da se oduzme ono sto je pljackano od tajkuna i onda da u fond za trudnice, i obdanista. ETO.
Preporuke:
0
0
60 ponedeljak, 30 novembar 2015 17:55
Slavomir Srpski (2)
Zasto nije moguce doneti zakone u Skupstini da bi se oduzeo nelegitimno pljackanje Srbije od strane najvecih tajkuna?

Pa zato sto je 5 oktobar finansiran od onih koji nisu uspeli ratom da skinu socijal-komunizam u Srba i njegovog vozda Slobo-Mira. Od tada sve vlade u Srbiji su smenjivane stranim faktorom, koji ne dozvoljava da se pljackaska "tranzicija" ostvari, i ucenama primorava sve nove vlade da se odreknu samosvojne Srbije i da otvore (skidanjem carine) vrata inostranoj robi: njima su domaci tajkuni bili sredstvo trgovackih lanaca preko kojih da uniste domacu srbsku proizvodnju i prodaju nekvalitetniju robu iz zapadnih fabrika.

Dok se Srbija ne izvuce iz polukolonijalnog stanja (a Vucic je tipicni izraz te kolonijalne podredjenosti), ne mogu se ostvariti socijana pravda, oduzimanje nelegitino-stecenog bogatsva i koriscenje tog novca za preporod Srbije.
Preporuke:
0
0
61 ponedeljak, 30 novembar 2015 18:16
Slavomir Srpski, O predlogu Antonica
Pogledom sa odstojanja, ili sa "visine", pokazuje se prva i najveca opasnost za naciju: njenio fizicko nestajanje i propast.

Porazno je da vlast nema u uvidu ovu pojavu, ali jos poraznije da to nema ni opozicija. Nemaju ni mediji, koji su okupirani dnevnim dimnim zavesama o "rusenjima ustava i drzave", a ne o stvarnim problemima. Svakako da mi nismo zemlja bez resursa vec naprotiv, da smo potencijalno vrlo bogati. Ali sistem je potpuno neprirodan: nije adekvatan da se bavi iskoristavanjem tih bogom-datim resursima, zemljom, vodom. Potrebno je drasticno smanjiti broj upisanih na fakultete (izvoz mozgova), i davati povoljne kredite za vracanje na selo. Drasticno oporezivati (od 10 do 100 puta) neobradjena imanja, i doneti zakone o oduzimanja imanja (koja imaju preko jednog hektara povrsine) onima koji preko 3 godine ne obradjuju zemljiste i dati zeljoradnickim kooperativnim organizacijama za nezaposlene.
Preporuke:
1
0
62 ponedeljak, 30 novembar 2015 18:21
DrJelaBisic
za Ne znam bas:Ne zivim u Srbiji,a i vecina moje dece(sem jednog sina)ali imam dosta poznanika,a i moja deca.Vrsnjaci moje dece su sada vec sredovecni ljudi,od 45 pa na nizre.Mnogi su ozenjeni,i koliko se secam,svi imaju bar po jedno dete.Neki od njih su zpadali u (finansijsku)krizu,gubili posao i sl,pa su se prerselii na selo.Ili su kupili starije,solidne kuce,ili su zidali,i uvek je sa tim islo makar malo imanjce.Neki su nasledili kuce i imanja.Niko nije prodao,a neki su se preselii na selo,ili sto su ostali bz posla,ili sto poslove mogu da obavljaju iz kuce,ili sto ipak mogu da putuju do prigradskog naselja.Niko od njih se nije vratio u grad.Niko se nije obogatio.Neki su napravili bazene u dvoristu-neki gaje razne ukrasne zivotinje,pedigrirane pse,vrste u izumiranju i sl.Nestandardna poljoprivreda,kako bi smo rekli.Imaju stan,hranu,energetski su nezavisni,zive na cistom vazduhu,zivot im je manje stresan,a o bogatstvu ionako ne mogu ni da sanjaju.
Preporuke:
2
3
63 ponedeljak, 30 novembar 2015 18:24
DrJelaBisic
...Nisu ni siromasni.I najvaznije-zive stabilno.Imaju pokrivene osnovne potrebe(stan,hrana,grejanje...)a za oslo mogu da vide.Sto je najvaznije-imaju stabilnost i zdrav zivot.Svi ovi ljudu,medjutim,tako razliciti po poreklu(naciji)obrazovanju,profesiji=imaju jednu zajednicku karakeristiku:nisu alavi,ne umisjaju,realisti su,radni,vredni.Kada vecina Srba(I stavnika Srbije)bude takva-nasa sela nece biti prazna,a natalitet ce biti povecan.
Preporuke:
2
4
64 ponedeljak, 30 novembar 2015 18:42
DrJelaBisic
Za SlavomiraS:Pjacknje je pocelo mnogo ranije,mnogo pre 5.oktobra,mnogo pre 90.Pocelo je 44.(ako ne racunamo ono od 41.,za vreme okupacije)Tada je opjackano sve.Oduzeta sva imovina(ne samo kapital-imovina ulozena u proizvbodnju,vec i ogldala,dobri duseci isl).To se nastavilo,sa odricanjem od reparacija(dogovor T-Brant)i kasnije nastavilo kroz nase"eknomske izume"kao sto su"korisne malverzacije" i "pozitivna nula".Kroz samoupravljanje,koje se svodilo na veliku pricaonicu,gde je raspodela(onog sto nije proizvedeno)bila pimarna,a proizvodnja sekundarna(posle,kad se dogvorimo).Zaduzivali smo se gde god smo stigli(ko god je hteo da da)a nismo vracali nista,vec smo novim kreditima vracali kamate starih.Mala Amerika je cvetala.Ovo sto je ostalo Miri i Slobi,a pogotovo onima posle,tek su koske.A da li moze neko da mi objasni kako je g.Miskovic,titoisticki direktor,sin siromasnog(i vrednog)oca,stekao onaj prvi milion,kojim je otvorio prvu privatnu banku,posle 90.?
Preporuke:
3
4
65 ponedeljak, 30 novembar 2015 20:02
OSNOVNA STVAR
Osnovna stvar nisu stanovi, jer imamo visak stnova. U nekim siromasnim gradovima ima ih i na hiljade takvih.
Nije ni siromastvo, jer mi o tome malo znamo. A, inace, upravo ono utice na natalitet.
Ocigledno je da je osnovna stvar u selektivnim abortusima. Potrebno je vise mastila da se to objasni iako je prosto i jasno.
Ako pijete pivo, to ne znaci da ste alkoholicar. Ali je sigurno da ste usli na kapiju koja tamo vodi.
Preporuke:
5
4
66 ponedeljak, 30 novembar 2015 21:36
@Jela B
Nije svako selo isto.Vojvodjanska su usorena, a postoje i salasi.U sredisnjoj Srbiji koja je relativno brdovita nisu kuce jedna uz drugu.Sto se tice hrane ko zivi na selu a gladan je taj ni za di je nije.Na malom parcicu zemlje moze se prehraniti porodica(bastica),a da bi uhranili svinju,kokos tu treba koncentrat jer nas Evropa uci da mi sto smo nekad radili nije dobro i treba kako oni kazu.Tako su ukinuli zemunsku fabriku koja je proizvodila koncentrat za svinje i pilice a stigao uvozni sany koji je bolji i valjda daje vise mesa(to bas nisam sto posto sigurna).A sto se tice obrazovanja i srednje skole znam sigurno da placaju mesecne karte da bi dete zavrsilo srednju skolu.I to nije bas malo pa skoro izadje kao i godina fakulteta, godina srednje skole.Znaci na selu obrazovanje nekima nije dzabe.A i sto bi ijedno dete na onih plus 40 u hladu kopalo na suncu i da vidim tog roditelja koji bi to dozvolio.Pa ne bi dozvolio na plazi da se suncha a ne na njivi u prasini gdje biljke isijavaju
Preporuke:
3
0
67 ponedeljak, 30 novembar 2015 23:03
Jasna Simonovic
Ne znam zašto mi je posle čitanja ovog teksta došlo da kažem "Zar i ti, sine Brute?"!Možda zato što nisam očekivala ovu temu kod vas, g Antonić...

Generalno, krajnje mi je neugodno, ko god o natalitetu u svrhu nacionalnog i ekonomskog spašavanja govorio, kada se zaboravi da čin ljubavi ne trpi interes i kalkulisanje koji uglavnom, rekla bih, završavaju kao teret onima koji dolaze na ovaj svet...

Mislim da bi bilo mnogo lepše i korisnije za Srbiju pozabaviti se temom "pravljenja male dece" u prenosnom smislu...
Nešto od toga u svojim komentarima pomenula je dr Jela Bisić...
Preporuke:
2
4
68 ponedeljak, 30 novembar 2015 23:57
...
Na zapadu je veliki broj a naročito Americi samohranih majki. Deca tamo odrastaju bez jednog roditelja u gengovima nalaze sigurnost i zamenu za nedostatak očeva u njihovim životima.
U Kanadi decu teraju da se ljube sa istim polom, ako to odbiju, idu na razgovor sa direktorom, pozivaju im roditelje jer ne razumeju da je to način da deca pronađu svoju seksualnu orijentaciju po Kanadskom receptu.
Što se Evrope tiče, verujem da su sve zemlje manje više u istoj situaciji kao i Srbija.
Jedino se drži Švedska. Koliko ja znam oni imaju 2,1 dece ali država preuzima od dana rođenja troškove jaslića, vrtića, osnovne škole, srednje i fakulteta. Dakle za svako dece je to besplatno!
Nedovoljna je u kapitalizmu jedna plata majka mora da radi a tu je vrlo nepoželjna radna snaga jer se očekuje da će u nekoj fazi otići na porodiljsko.
Nesporno je pad nataliteta rezultat i osiromašenog uranijuma, na Zapadu su u vodi za piće pronašli ogromne količine antibebi preparata koje su iz reka dospele u vodovod jer
Preporuke:
4
0
69 utorak, 01 decembar 2015 02:01
Ujka Vasa @ Slobodan Božić
„Po većini kriterijuma obrazovanost stanovništva Srbije je ispod većine zemalja u okruženju npr Rumunije i Bugarske a o Hrvatskoj i Sloveniji da i ne govorimo.“

Ne znam gde ste pokupili ta vaša „saznanja“. Stanovništvo Srbije spada među nadprosečno inteligentne i obrazovane stanovnike Evrope.
U Francuskoj prema zvaničnim podacima ima 2,5 miliona nepismenih, što znači oko 7% odraslih između 18 i 65 godina. Pored toga 16% je funkcionalno nepismeno što znači da nije sposobno da popuni neki formular ili zahtev. Sve zajedno to znači da jedna četvrtina stanovnika kuburi sa pismenošću.
Što se tiče onih koji se smatraju pismenim, tu tek ima iznenađenja. Većina tih pismenih ne gleda strane filmove u originalnoj verziji sa titlovima na francuskom. Šta mislite zašto? Pa zato što većina nije sposobna da dovoljno brzo čita te titlove tako da se filmovi uglavnom sinhronizuju. Samo u elitnim bioskopima u elitnim delovima Pariza može da se gleda film u kome Klint Istvud ne cvrkuće na francuskom.
Preporuke:
4
0
70 utorak, 01 decembar 2015 02:59
Ujka Vasa @ Slobodan Božić
P.S.
Inače slažem se sa vama da o obrazovanosti i pismenosti stanovnika većine zemalja u okruženju, npr. Rumunije, Bugarske ili Hrvatske i Slovenije da i ne govorimo, jer u njihovom slučaju u tom pogledu i nema o čemu da se govori.
Preporuke:
4
0
71 utorak, 01 decembar 2015 04:09
"Panter" @ Slobodan Božić
"Vreme velikih zahvata države u sve pore društva je prošlo i znamo kako je bilo, taj sistem nije propao bez razloga."

Da, znamo kako je to bilo a znamo i kako je to sada. Više ne postoje veliki ZAHVATI države nego veliki ZAHTEVI korporacija. Taj svet pred našim očima propada - ne bez razloga.
Preporuke:
3
0
72 utorak, 01 decembar 2015 04:41
DrJelaBuisic
Nekoiko odgovora na komentare mi se pogubilo po sajber prostoru,pa mogu da delujem nevezano.Sa Vasim dopustenjem to cu obnoviti,a sada za @JelaBisic:Covek u gradu placa(skupo)stan(kiriju ili kredit ili je ulozio kapital i kupio ga),placa skupo hranu i enrgente-a covek na selu 4 godine mesecnu kartu djaku.Sta je jeftiije?Moze djak da uci i vanredno-ja sam pola sredne zavrsila kao vanredni ucenik,moze da bude malo teze ali(ponekad)se isplati.A kuce mogu da budu jedna uz drugu,i u Shumadiji,a i u Zapadnoj Srbiji.I pored puta.Zivela sam u takvom selu-mnogi su imali dve kuce-jednu u planini(letnju)a drugu(zimsku)na samom putu.Koncentrat:vegeterijanac sam,pa me to bas sve ne pogadja,ali vam mogu reci da je samo prirodna ishrana zivotinja zdrava.Ni Vi se ne hranite koncntratom,niti time hranite svoju decu(nadam se).U koncentratima ima hormona(neprjavljenih,da sad ne pricam)a i antibiotika,od kojih zivotinje rastu.Pa Vi sad to jedit.Nigde obrazovanje nije dz,ako hocete da dete stvarno...
Preporuke:
2
0
73 utorak, 01 decembar 2015 07:18
DrJelaBisic
...obrazovano.Uvek je i bilo,sada samo nemjte o besplatnom skolstvu i zdravstvu u vreme JBT.Toga nikada nije bilo.Kopanje na +40:zAr se kod Vas js uvek ko0pa,onak rucno,motikom?Pstoji mali pojoprivredni aoarat(freza)koji kopa,nje ni skup.A u n mta da se kopa u podne,kad je vrucina.Moze ujutro,leti svice u pola 4,tada je najlepse doba dana.Za ...:pojava samohranih majki(sa svim posledcama)je rezultat istog pogleda na svet kao i pad nataliteta.Tamo gde je visok natalitet-nema(toliko)samohranih majki.Treci svet je valjda u vecoj ekonmskoj krizi i siromastvu od razvijenih zapadnih drustava-pa imaju natalitet.A sto se ice OU-nema ga nigde vise nego u Faludzi(juzni Irak)a natalitet im je tamo i dalje viok.Shvedjani i skandinavske zemlje uopste su primer da je sve sto se zeli moguce i u kapitlizmu.Njihova socijalna zasita je bila i ostala primer svima.Nije dakle kaptalizam kriv.Oni su uvek imali bolju socijalnu zatitu od komunistickih zemalja.
Preporuke:
1
0
74 utorak, 01 decembar 2015 07:30
DrJelaBisic
...vrlo su humani,vredni i pravicni ljudi.Hormoni u rekama:Radi se o reci Rajni.Jos 80ih otkivene su kolicin hormona(estrogen i progestageni)koje su mgle da se laboratorijsko otkriju.Trazio se izvor,optuzivale fabrike farmaceutske industrije-i onda se otkrilo da su ljudi(zene,u stvari)izvor toga zagadjenja.Korisnice pilula izlucuju materije u tim pililama,prakticno neizmenjene,sa mokracom.Ova,sa kanalizacijom,ide u reku.Ti hormoni ne samo da ulaze u vodu za pice,vec menjaju zivotinjski(pa i biljni)zivi svet u reci,npr ribe(i druge zivotinje,ako jos uopste tu postoje)Kroz njih se,opet vracaju u organizam coveka.Jedini nacin je da se,destilacijom vode iz kanalizacije izdvajaju sve strane materije rastvorene u istoj.Dobijete destilovanu vodu(kisnicu)i sve ostalo,To"sve 0stalo"je pravi rudnik vrednih hemijskih materija,koje mogu dalje da se izdvajaju i koriste u indutriji.Mislim da to(jos)niko ne radi.
Preporuke:
1
0
75 utorak, 01 decembar 2015 08:17
Mladen Sofrenović
Prvo sama ideja da neko rađa djecu da bi ona punila penzioni fond na kojem će biti samo sadašnja administracija i slični neradnici koji su pojeli ovo društvo.
Drugo kupio sam prvom djetetu kolica koja sada koristi moje drugo dijete i koštala su profesore 250 €ura i vjerujte da i takva izgledaju kao da sam socijalni slučaj u poređenju sa kolicima koja su nekoliko puta skuplja ili Vama u tekstu nedostaje koja nula.
Treće Rusija nije nikakav primjer za normalan razvoj porodice i društva koje ima budućnost.
Provjerite kako je to riješeno u Danskoj pa tako nešto promovišite i zastupajte.

I ono najvažnije zašto sam napisao komentar,nema razdvajanja prvo,drugo,treće sa ili bez brata i sestre.
Veoma prosto rješenje je da se svako dijete registruje kao PDV obveznik i da u njegovo ime poreske prijave ispunjavaju roditelji. Dijete bi u stvari bilo jednosmjerni primalac PDV-a.
Preporuke:
7
2
76 utorak, 01 decembar 2015 08:37
Mladen Sofrenović
Roditeljima je dovoljna pomoć da im neko ne uzima 17% PDV kao što je to slučaj kod nas u BiH na hranu za bebe,pelene,lijekove,igračke,odjeću,obuću a kada bi država bila državom neoporeziv bi bio dio računa za struju,vodu pa čak i neki dio goriva za auto jer sami znate da se djeca neprestano moraju voziti negdje.
Jednostavno i bez izmišljanja tople vode.
Šta će meni dodatni glas na izborima kada su političari kreteni i dva kraka iste hobotnice.
Dragi profesore u Danskoj svako dijete bilo ono iz kraljevske porodice ili azilant ima iste pare od države a i penzija je svima ista nakon prvih sedam godina od odlaska u penziju.
Vjerujem da će ovo Sunce nekada ogrijati i Srbiju i srpski narod ali ne vjerujem da će to biti prije nego što Srbija ponovo postane parlamentarna monarhija.

Mladen Sofrenović
Brčko
Preporuke:
2
2
77 utorak, 01 decembar 2015 10:08
Poštovalac NSPM
Da to je suštinski i neodložan problem koji se mora odmah rešavati ali to mogu samo neki novi ljudi. Živela Srbija.
Preporuke:
3
0
78 utorak, 01 decembar 2015 10:36
Dr JelaBisic
Ako je nizak natalitet-ko ce da rodi nove ljude?
Preporuke:
1
1
79 utorak, 01 decembar 2015 10:48
@ dr Jela Bisic
"Shvedjani i skandinavske zemlje uopste su primer da je sve sto se zeli moguce i u kapitlizmu.Njihova socijalna zasita je bila i ostala primer svima.Nije dakle kaptalizam kriv.Oni su uvek imali bolju socijalnu zatitu od komunistickih zemalja."

A ko je kriv što većina građana SAD, najveće kapitalističke zemlje, nema socijalnu zaštitu kao nordijske zemlje, a njih 40 miliona nema socijalnu zaštitu ni kao neke afričke zemlje? Odnosno NEMA UOPŠTE SOCIJALNU ZAŠTITU.
Preporuke:
2
0
80 utorak, 01 decembar 2015 11:30
@ Mladen Sofrenović
U Danskoj sam službeno boravio godinu dana. Njihov socijalni sistem pokriva praktično sve - čuvanje i školovanje dece, preuzima brigu o bolesnima, starima, nezaposlenima. Finansira se visokim oporezivanjem svih primanja ali Danci to prihvataju kao nešto normalno jer tokom života svako dolazi u situaciju da koristi blagodeti tog sistema - bilo da se radi o čuvanju i školovanju dece, lečenju, nezaposlenosti, staranju o nemoćnim roditeljima. Mislim da imaju veoma razvijen osećaj solidarnosti, da su veoma skromni i vredni ljudi, operisani od razmetljivosti i hvalisavosti tipa „vidite šta sam ja sve stekao u životu“.

U Kopenhagenu sam boravio u vreme najgore hajke protiv Srbije. Uglavnom su bili ubeđeni, bar oni sa kojima sam ja kontaktirao mada je i štampa bila tako intonirana, da su Srbi krivci za raspad Jugoslavije. Informisanost, pa i šire obrazovanje im nisu jača strana, ali – šta da se radi. Niko nije savršen – što bi rekao Ozgud.
Preporuke:
3
0
81 utorak, 01 decembar 2015 11:35
Još malo utisaka iz Švedske
U oblasti vodovoda - sve partije sede u upravnom odboru vodovoda koji je u državnom vlasništvu u Švedskoj i sve glasaju u korist naroda. Od naplate potrošene vode puni se investicioni fond kojim se proširuje postojeća ili zamenjuje dotrajala vodovodna mreža. Cena vode je veoma niska u poređenju sa svim zemljama u EU. Kažu vam u Švedskoj da je to namerno, da tako drže daleko od svoje vode engleze i francuze da im ne pokupuju vodovode, povećaju cene i uzimaju profit.

E to je Evropa kojoj treba da se divimo i koju treba u svojim rešenjima da kopiramo!

Inače Šveđani su jedini koji sem na bankomatima zabranjuju postavljanje kamera na ulici, jer smatraju da je to ugrožavanje prava građana. Za to odbijanje Velikog brata svake godine plaćaju kazne EU, koje kako kažu rado plaćaju.

Slično i Varufakis što sa ponosom nosi prezir kreditora. Naravno ni tamo nije sve idealno. Min spoljnih poslova je otkriven u Vikiliksu kao saradnik Lenglija, danas prvi izbacuju keš...
Preporuke:
1
0
82 utorak, 01 decembar 2015 11:41
Za Jelu Bisić
Podsećanje jer ipak verujem da vaša intervencija oko Zalivskog rata nije bila zlonamerna u poređenju sa situacijom u Srbiji,

http://www.mintpressnews.com/depleted-uranium-iraq-wars-legacy-cancer/193338/
Preporuke:
0
0
83 utorak, 01 decembar 2015 11:48
Slobodan Božić
@Ujka Vasa
Vaš argument da su Srbi nadprosečno obrazovani jednostavno nije tačan. Arugment da su srbi natprosečno inteligentni isto tako je samo subjektivan i nema uporište u nekom istraživanju i više je deo mita koji Srbi gaje.
Pogledajte rezultate poslednjeg popisa pa će sve biti jasno. Procent Srba koji imaju fakultetsku diplomu je oko 6% pri čemu se smatra da je optimalan procenat stanovništva koji bi trebao da ima akademski nivo obrazovanja oko 25%. USA ima oko 40% akademskih obrazovanih stanovnika dok Ruska Federacija oko 50%.
Samo da primetim da je u Hrvatskoj obavezna i srednja škola dok u Srbiji još uvek nije, tako da će po pitanju obrazovanja jaz između Srbije i ostalih zemalja biti još i veći.
Obrazovanje je ključni razlog zaostajanja Srbije i dokle god u samom narodu ne sazri svest da je ovo tako neće biti ni nekog vidljivog napretka.
Obzirom na laku dostupnost obrazovnih sadržaja putem interneta i jeftine literature država nemože biti smatrana za glavni uzrok ovog problema.
Preporuke:
0
2
84 utorak, 01 decembar 2015 13:47
Ujka Vasa @ Slobodan Božić
1.
Skolarizacija nije isto što i obrazovanje a još manje isto što i inteligencija.
Što se tiče obrazovanja, test koji je 2011. sprovela američka Nacionalna fondacija za nauku među više od 2000 srednjoškolaca, pokazala je da 26% njih ne zna da se Zemlja okreće oko Sunca. Slična anketa je sprovedena i u zemljama Evropske unije za potrebe Evrobarometra. Rezultati su bili još pogubniji: 33% ispitanih srednjoškolaca nije znalo tu elementarnu činjenicu.
Pretpostavljam da ćete biti skeptični u pogledu verodostojnosti ovih navoda. Nije vam za zameriti jer su zaista zaprepašćujući. Zato ću vam dati još jednu ilustraciju neobrazovanosti i gluposti nekih njihovih uglednika - dakle ne njihove omladine ili prosečnih građana
Preporuke:
0
0
85 utorak, 01 decembar 2015 13:49
Ujka Vasa@ Slobodan Božić
2.
E pa ovako. Konferencije za štampu DŽejn Psaki, portparolke Stejt Departmenta (!!!), služe za uveseljavanje novinara jer po gluposti i neznanju prevazilaze i najburlesknije epizode Montipajtonovaca. Na konferenciji za štampu održanoj krajem marta ove godine, DŽejn Psaki je tvrdila da su Rusi odšlepali norveško ostrvo na svoju stranu. Došlo je nekoliko ruskih ledolomaca, zakačili su norveško ostrvo i odvukli ga na teritoriju Rusije, izjavila je Psaki na radost prisutnih novinara. (Mogu misliti kako bi se tek zabavljali „neobrazovani“ seljaci na Kaleniću da su imali prilike da slušaju lupetanja ove „visoko obrazovane“ američke funkcionerke).
Preporuke:
1
0
86 utorak, 01 decembar 2015 13:51
DrJelaBisic
Za sarajliju:Sa svim sto predlazete potpuno se slazem.Pojave koje opisujete i zelite da ih promenite su odraz istyog tog mentliteta koji je uzrok niskog nataliteta.Odstranjivanje tih pojava pomaze-ali nece povecati natalitet.za @DrJelaBisic:To je isto odraz svesti.Stanje u SAD je odraz njihove svesti:oni neguju individualizam(da ne kazem sebicnost)gledaju na materijalno(ekonomsko)bogatstvo pojedinca,razaraju vec odavno porodicu(nisam videla Amera koji zna sve svoje tetke,o daljim rodjacima da ne govotim.Zato nemaju zdravstvenu/socijalnu zastitu:svako je sposoban(i mora to da bude)da se brine sam o sebi.Svako je sam kriv sto je bolestan-to je posledica zivotnog stila i sl.Skandinavci,sa druge strane,vise neguju porodicu(ne bas uspesno-ali bolji su od Amera 100 puta)I gaje osecaj pripadnosti socijalnoj sredini.Zato sa tim razlikama u pogledu na zivot stvaraju(u okviru kapitalizma)tako razlicita drustvaZa @MSofrenovica:
Preporuke:
0
0
87 utorak, 01 decembar 2015 13:55
DrJelaBisic,
...Ne zman mnogo o Pakistanu ili nekoj drugoj drzavi,ali zato znam o Srbiji/Balkanu.Kad mi CNN prica price o Srbiji,za koje znam 200% da nsu tacne,onda ne verujem ni onome sto pricaju o Pakistanu.Posto nigde i nikada vecina nIje mnogo pametn-to se i zapadnjaci lepe na svakakve price i nebuloze.Informciona mafija to iskriscava.Moj zakljucak,ukratko,je da je nasa svest uzrok ne samo niskog nataliteta,vec i skoro svih drugih problema.Nase stalno vadjenje na drzavu(koja je kakvu smo je mi napravili)i spoljni faktor(koji samo koristi nase,vostc psojece,osobine)takodje cini deo tog mentaliteta koj nas,doslovce,sahranjuje.Dok ne promenimo sebe(a to je vrlo tesko)nema nam nade.
Preporuke:
0
0
88 utorak, 01 decembar 2015 13:57
Ujka Vasa@ Slobodan Božić
3.

Taj drski postupak – nastavila je Psakijeva - su iz prikrajka posmatrali „izvori“ Stejt departmenta koji su odmah stali na skije i odjurili u Vašington da se žale. Psaki nije mogla da obavesti novinare sa kojom mehanizacijom su Rusi uspeli to da izvedu imajući u vidu da im je Obama lično razbio privredu u komadiće.
I konačno, pošto sam se prilično udaljio od teme Antonićevog teksta, da dodam da je neko u američkoj administraciji ipak imao dovoljno znanja da uvidi stepen neznanja ove "visokoobrazovane" funkcionerke, tako da će ona biti smenjena "jer odlazi na porodiljsko odsustvo".
Inače Psaki je sa odlikom diplomirala na Greenwich High School koju Newsweek već 10 godina rangira među 100 najboljih u SAD.
Toplo se nadam da vi niste diplomirali na toj visokorangiranoj američkoj obrazovnoj ustanovi.
Preporuke:
2
0
89 utorak, 01 decembar 2015 14:44
@ drJela Bisic
Da vas podsetim. Napisali ste "Nije dakle kapitalizam kriv. Oni (nordijske kapitalističke zemlje) su uvek imali bolju socijalnu zaštitu od komunistickih zemalja."

A pošto u najvećoj kapitalističkoj zemlji 40 miliona građana nema socijalnu zaštitu ni kao stanovnici afričkih zemalja a o komunističkim i da ne govorim, vi dajete sledeće objašnjenje: „Stanje u SAD je odraz njihove svesti:oni neguju individualizam...gledaju na materijalno(ekonomsko)bogatstvo pojedinca, razaraju vec odavno porodicu...Zato nemaju zdravstvenu/socijalnu zastitu“.

Posle ovog objašnjenja nije jasno šta vi poredite – kapitalizam i komunizam ili stanja svesti pojedinih naroda.
Preporuke:
0
0
90 utorak, 01 decembar 2015 15:31
Slobodan Božić
@Ujka Vasa
I dalje kao kontraargumente na rezultate popisa navodite neke nebitne činjenice kao npr konferencija za štampu NN osobe u USA, ili ko ume i ne ume da prati film sa titlom. Nivo obrazovanja se formalno meri diplomom relevantne obrazovne institucije. U Srbiji manje od 6% stanovništva ima diplomu fakulteta ili više škole , i više od 50% stanovništva ima završenu osnovnu školu ili čak ni to.
Vi i dalje tvrdite da su Srbi bolje obrazovani i inteligentniji od svih susednih naroda pa čak i od Francuza ili Amerikanaca samo nemožete da te tvrdnje potkrepite bilo kakvim brojkama ili istraživanjima. Problem je što nema nikakvih istraživanja takvog tipa koje ste naveli u Srbiji inače bi se šokirali koliko današnji srednjoškolci (manje) znaju od većine srednjoškolaca u EU , USA ili RF. Na PISA testovima Srbija uvek ima poražavajuće rezultate. Problem nataliteta se neće rešiti donošenjem zakona i preporukama da mladi parovi gaje maline.
Preporuke:
1
2
91 utorak, 01 decembar 2015 16:59
Radovan Knezevic
@Slobodan Bozic
Slobodane potpisujem Vase komentare. U Srbiji se stalno izbegava diskusija o fundamentalno vaznim temama pri cemu je obrazovanje pored zdravstva mozda i najvaznija tema. Dok druge zemlje konstantno brinu kako da unaprede obrazovanje i povecaju nivo obrazovanja populacije mi stalno idemo linijom manjeg otpora i tvrdimo da nema veze sto su drugi zavrsili fakultet kada smo mi pametniji i inteligentniji. Skoro sam nasao tabelu 10 najobrazovanijih zemalja i zaprepastio sam se!! Rusija je na prvom mest sa preko 55% populacije da ima fakultet, u Izraelu je 53%. Sa ovakvom populacijom u nas nije ni cudo sto je vest otvaranja fabrike bojlera (Gorenje).
Ali nema veze - videli smo mi neku konferenciju za stampu gde je neka zena nesto pogresila i eto to je dokaz da smo mi najpametniji. A da i Francuzi sinhronizuju filmove ne zato sto je zakon to nalaze u cilju ocuvanja jezika nego ne znaju da citaju titl. Smejurija!
Preporuke:
0
0
92 utorak, 01 decembar 2015 17:10
Ujka Vasa@ Slobodan Božić
Prvo, ja vam kao argument navodim DŽejn Psaki, visoko pozicioniranu funkcionerku američkog Stejt Departmenta a ne osobu NN kako vi kažete.
Drugo, konferencije za štampu Stejt Departmenta su događaj od prvorazrednog političkog značaja a ne neka nebitna činjenica kako vi kažete.
Treće, DŽejn Psaki kao portparol američkog Stejt Departmenta - dakle osoba koja ima visoku poziciju u američkom političkom establišmentu- pokazuje na svim konferencijama za štampu stepen neznanja i gluposti nezamisliv za jednog srpskog seljaka a o gimnazijalcima da ne govorim.
Četvrto, Psakijeva ima diplomu visoko rangiranog američkog univerziteta.
Peto, vi i pored toga tvrdite da se obrazovanje meri diplomom.
Šesto, mislim da je besmisleno da sa vama dalje raspravljam.
Preporuke:
2
0
93 utorak, 01 decembar 2015 17:34
@ Radovan Knezevic
"A da i Francuzi sinhronizuju filmove ne zato sto je zakon to nalaze u cilju ocuvanja jezika nego ne znaju da citaju titl. Smejurija!"

Da, zakon nalaže Francuzima da idu u bioskope i tamo slušaju francuski jezik kako bi ga očuvali. Stvarno smejurija.
Preporuke:
0
0
94 utorak, 01 decembar 2015 18:57
DrJelaBisic
Za @DrJelaBisic:Kapitalizam i komunizam ne mou da se porede,jer je komunizam sistem koji nije moguce u praksi ostvariti,a kapitalizam moze da postoji.ne bih sda dalje elaborirala.Medjutim svaki sistem zavisi od mentaliteta naroda koji ga ostvaruje.Ni komunizam nije bio isti svuda-mada on ne moze stvarno nikada da zazivi.Kapitalizam je razlicit u raznim zemljama,zato sto su ljudi u tim zemljama razliciti.Zato Skandinavski kapitalizam nije isti kao u Francuskoj ili SAD.
Preporuke:
0
0
95 utorak, 01 decembar 2015 20:47
@ Dr Jela Bisic
Kažete da je kapitalizam različit u različitim zemljama i da zavisi od mentaliteta ljudi, pa tako postoje skandinavski, francuski, američki kapitalizam.
Dalje kažete da ni komunizam nije bio svuda isti, da i on zavisi od mentaliteta ljudi. Slažem se.
Trenutno u najmnogoljudnijoj zemlji sveta postoji komunizam. To je komunizam na kineski način. Zaključak koji logično proizilazi iz vašeg komentara jeste da komunizam kao sistem postoji u praksi. Kina je dokaz.
I da se vratimo na temu teksta. Taj kineski komunistički sistem očigledno nema problema sa natalitetom. Naprotiv.
Preporuke:
0
0
96 utorak, 01 decembar 2015 21:37
Aleksandar Cokic
Kina se tesko moze okarakterisati kao komunisticka zemlja mada se ona tako vodi deklarativno. Vise je u pitanju jednopartijski sistem koji upravlja kapitalistickom privredom. Kina ima berzu, privatne banke i privatne ogromne korporacije. Nejednakosti koje postoje u takvom sistemu su izuzetne i to ne samo vertikalno u smislu da imaju miljardere vec i geografski - gradovi koji nisu deo privrednog buma - oni u unutrasnjosti su na ivici pobune zbog siromastva i opste propasti.
Kineska komunisticka partija ima sve vise problema da balansira razlicite interesne grupe u ovakvom sistemu pa se pod parolom borbe protiv korupcije raznorazni klanovi unutar partije ustvari vrlo brutalno obracunavaju. Sto se tice politike natalite Kina je isto tako izuzetak i politika jednog deteta je dovela do toga da je broj stanovnika manji za oko 400 miliona nego sto bi teoretski bio da nije bilo ovog ogranicenja. Tek sada je KP Kine postala svesna sta je uradila na demografskom planu.
Preporuke:
0
0
97 utorak, 01 decembar 2015 22:00
DrJelaBisic
Za @DrJelaBisic:Definicija je da je komunizam sistem u kome ne postoji privatno vlasnistvo nad sredstvima za proizvodnju.Ako u Kini postoji makar samo jedna privatna fabrika-to,po definiciji,vise nije komunizam.Mogu oni sebe da zovu kako zele,mogu da pricaju price-Kina nije komunisticka zemlja.
Preporuke:
0
0
98 sreda, 02 decembar 2015 00:57
Predlog za povećanje nataliteta
Uvod. Ja sam sa Juga i zato bolje poznajem problematiku. O problemu bele kuge (i predloge) pisao sam dosta puta, ali je štampa cenzurisala, tačnije za sve se pitao 80-tih g. tadašnji demogrsf-akademik Miloš Macura i niko više. A kada su ga jednom novinari pitali "da li smatra da enormni natalitet Albanaca utiče na proces albanizacije i iseljavanje Srba", on je odgovorio da nema osnove i dokaza (kakav idiot)?

Dakle, moj predlog (kao univerzalni i za Evropu, hrišćane) glasi: Prva, jedna od prioritetnih mera, je dodela odgovarajućeg dečjeg dodatka samo za dvoje dece svakom venčanom paru, bez obzira na broj dece, nacionalnost, nacionalne manjine. - A da isključivo Srpski narod formira svoj fond dečjeg dodatka za zaštitu od bele kuge. Isto takve fondove mogu da formiraju i albanske, romske manjine... niko im ne brani.

Dosadašnji (višedecenijski) kriterijumi "za dečji dodatak" (što više dece - to više para) su faktički podsticali natalitet kod albanaca, roma...Sledi obrazloženje:
Preporuke:
3
1
99 sreda, 02 decembar 2015 01:27
Predlog za povećanje nataliteta
Obrazloženje:
- Sećam se 70-80-tih godina, mnogi Albanci (i romi), koji su radili u preduzećima i fabrikama, dobijali su veći dečji dodatak od plate(!)? Njima je još više išao u prilpog ideološki i verski mentalitet i skromnost - da ih ima što više: Azijaki natalitet - Evropski standard: A kod Srba: Evropski standard - evropski natalitet: jedno dete i manje od toga, gej brakovi, perderske manifestacije (propaganda protiv brakova i dece), usvajanje dece, droga, prostitucija i belo roblje hrišćanstvo).
- Na primer moja kćerka, završila Master studije, evropsko vaspitanje, udala se u 34-toj god. ima jedno dete. A rom-ciganin koji je sa njom išao u osnovnu školu - ima za sada šestoro dece, ima veči dečji dodatak nego platu...(!)? Srbi se prave pametni a uvek na kraju ispadnu naivni (da ne kažem budale). Ima više toga, ali još jedan primer-zapažanje u sledećem komentaru. Sledi...
Preporuke:
5
0
100 sreda, 02 decembar 2015 01:51
Predlog za povećanje nataliteta
Obrazloženje:
- Takodje, SP crkva treba mnogo aktivnije u narodu da se bori protiv bele kuge, protiv divljih brakova - da podstiče obavezno venčavanje, instituciju porodice...?
- Sledi zanimljiv primer o natalitetu: U vreme najmoćnije popularnosti Slobodana Miloševića (vezano za teške probleme na Kosmetu), ja sam službeno upoznao jednu ženu u godinama u njenom stanu, koja je imala dvoje odrasle dece, ali iz ljubavi prema otadžbini, Miloševiću, i buntu protiv albanizacije Kosmeta - rodila je treće dete, i govorila da je mladja rodila bi više dece. Takvih žena-heroina bilo je nekoliko u okruženju. Ko zna kako se oseća ta žena danas, kada je videla kakvi veleizdajnici danas vladaju Srbijom - koji izdadoše svoj rod na Kosmetu, a sve borce (generale, oficire) koji su se borili na Kosmetu - poslaše u tamnicu u Hag.
Preporuke:
5
0
101 sreda, 02 decembar 2015 06:09
@Cokic @ Bisic
Kod laika (i nekih teoretičara) koji se bave proučavanjem kapitalizma i socijalizma, postoje (implicitni) stavovi pomoći kojih se dokazuje superiornost kapitalizma. Navešću samo neke.

1. Kapitalizam „ima pravo“ na krize, one su njegov sastavni deo. Postojanje (tokom dva veka) permanentnih manjih kriza i dve velike, razorne - nije NIKAKAV dokaz.
Socijalizam „nema pravo“ na krize. Posle 7 decenija postojanja u SSSR-u i 4 decenije u Istočnoj Evropi, pojava krize u tom sistemu je dokaz, i to DEFINITIVAN, njegove inferiornosti u odnosu na kapitalizam.

2. Kapitalizam „ima pravo“ da se razvija korišćenjem besplatne, robovske snage crnaca ili obojenog stanovništva u kolonijama i besplatnim korišćenjem sirovina iz tih kolonija.
Socijalizam „nema pravo“ da se razvija uzimanjem kredita. Postojanje velike kreditne zaduženosti socijalističkih zemalja je dokaz inferiornosti socijalizma u odnosu na kapitalizam.
Preporuke:
1
0
102 sreda, 02 decembar 2015 06:14
@ Bisic @Cokc (2)
3. Kapitalizam „ima pravo“ da 50% privrede (sredstava za proizvodnju) u njemu bude u državnom, dakle NEprivatnom vlasništvu.
Komunizam „nema pravo“ da u njemu postoji ni jedna jedina fabrika u privatnom vlasništvu. I zato, ukoliko je takav sistem uspešan, onda ćemo ga definisati kao kapitalizam. A ako je neuspešan onda ćemo ga ipak definisati kao komunizam. Jer sve što je uspešno to je kapitalizam – bez obzira i na formu i na suštinu.

I na kraju, postoje neke činjenice koje nisu sporne. To je pad nataliteta u zemljama zapadne hemisfere u kojima je kapitalizam nastao, i demografska katastrofa (pad nataliteta i dramatično skraćivanje ljudskog veka) u zemljama u kojima je kapitalizam 90-ih ponovo uveden. Zato je pitanje svih pitanja - može li se definisati kao uspešan sistem koji vodi nestanku ljudske vrste? Mogući odgovor je da ta opasnost ne postoji jer se broj ljudi na planeti Zemlji konstantno povećava. Tačno. Zahvaljujući sistemima koji nisu ni kapitalistički ni sekularni.
Preporuke:
1
0
103 sreda, 02 decembar 2015 06:34
Za dr Jelu Bisic
SAD i EU mogu sebe da nazivaju kako hoće. Mogu da pričaju priče. Te zemlje opstaju isključivo zahvaljujući komunističkim principima koji ih spašavaju od neminovne propasti. Umesto da u skladu sa sopstvenim pravilima 2008. proglase bankrot svojih privreda i propast kapitalizma, te države su posegle za komunističkim principom kolektivizacije onoga što je privatno. Tako su basnoslovni privatni dugovi koje su napravile njihove „uspešne“ privatne, kapitalističke kompanije pretvoreni u državne dugove eufemistički nazvane „suvereni dugovi“. I pošto su tako prebacili na leđa čitavog društva posledice svoje neuspešnosti, te firme nastavljaju da izigravaju uspešne simbole kapitalizma i privatnog preduzetništva dok države EU grcaju otplaćujući njihove privatne dugove.
U tom pogledu SAD je u prednosti jer može da štampa dolare do mile volje.
Preporuke:
1
0
104 sreda, 02 decembar 2015 16:14
Bojan Todorović
Ajte molim Vas g Antoniću!
A Kosovo, odbrana, srce Srbije, duša Srbije, 15 % srca i duše....
Krajina, Srpska....TERITORIJE, TERITORIJE, TERITORIJE ??!!!

Zar nije to najvažnije?

Kakve veze ima što nam je pola Srbije u parlogu a nezadrživo u parlog ide i druga polovina?
Kakve veze ima što su nam stotine škola sa po jednim đakom i što u nemoći i bedi umiremo i izumiremo?

Da OTMEMO SVEEEE!!!
Da proteramo Šiptare!!!
Da zauzmemo SVEEE!!!

Alave zapenušane nezasite frustrirane njuške koje bi da ratuju ( ne znam samo čime i sa kim u rovu ) da otimaju zauzimaju i "vraćaju" - ne znam samo čime i sa kim, da izravnavaju račune, svete se inate i naplaćuju nešto i nekom - ne razmišljaju o trivijalnim stvarima kao što su egzistencija i budućnost.
Avetinjska sela i gradovi.
Napuštene njive i šume koje već haraju Šiptarske bande jer tamo nema žive duše...
Ne, suviše su nebeski za to tako banalno.
Samo megalomanija i mitomanija u najjačoj dozi je dovoljno dobra...
Preporuke:
2
2
105 sreda, 02 decembar 2015 17:39
DrJelaBisic
Povodom Psakijeve i sl:Uvek sam se pitala:zasto drzave kao SAD daju nemoguce glupa obhasnjenja za svje postupke.Nemoguce da su toliko glupi,tolike greske nisu moguce.Da li misle da nas prevare,posto misle da smo mi glupi?Pa ne bih rekla,jer mo ako nisu glupi ne mogu da veruju da smo mi,obicni ljudi,bas toliko.Posto smo rekli da nisu glupi-znaci da ne veruju da smo moroni koje mogu da prevare.`Znaci da pricaju bajke,iako znaju da mi u to ne verujemo.Zasto?Pa da nam pokazu da mogu.Mogu da pricaju sta hoce,da nam se smeju ako poverujemo,a da nam se smeju i ako ne poverujemo-jer mogu da rade sta hoce a nas ko shisha.Otud prica Psakijeve o vucenju ostrva(valjda je to bilo ledeno ostrvo,santa.Sa sve belim medvedima)
Preporuke:
1
0
106 sreda, 02 decembar 2015 17:40
Zoran
Sve je to dobro zamisljeno ali sta vredi kad nasi politicari to nevide ili neceju da vide evo mog slucaja,upruga mi je strana drzavljanka vencani smo u opstini i u crkvi ona nemoze da ima nase drzavljanstvo tri godine,imamo dete po svim pravilima koja je nasa drzava propisala imam pravo na deciji dodatak osim na jedan a to je da majka deteta nije drzavljanka srbije tako da nemam pravo na dodatak iako je oko 2500 dinara dosta bi mi znacilo,kako sad mo drugo dete a da nepricamo o trecem
Preporuke:
1
0
107 sreda, 02 decembar 2015 17:40
DrJelaBisic
U vzei gornjih komentara o tom kako smo najobrazvanija i najinteligentnija nacija na svetu:Naravno da nismo ni jedno ni drugo.Mislim cak-naproiv.Inteligencija kao urodjena osobina je isto tako minorna kao i genetski predisponirana velicna misica.Neki ljudi su prosto misicavi,i imaju misice koji su izdrzljivi.Dushu dali za maraton,npr.Ako,iz bilo kog razloga,te osobe nikada ne treniraju-od sporta nema nista.To moze da bude steta,ali je tako.Prirodno inteligentne osobe,koje ne rade na sebi,vec se uzdaju u pocetnu prednot,koju im daje genetika-isti su slucaj kao zec u basni o zecu i kornjaci.(Inteligencija je samo delimicno nasledna,veliki deo cini rad,rad i samo rad.Bez rada na sebi-nema inteligentne osobe.)Sto se tice obrazovanja njega definisu formalne diplome.Mozete raditi na sebi i bez toga,ali otkud mi,ostali znamo sta vi znate?Naravno i institucija koja daje diplomu ima uticaja.Covek moze da zna vise negi sto se trazi na faksu/skoli gde je diplomirao...
Preporuke:
0
0
108 sreda, 02 decembar 2015 17:42
DrJelaBisic
......-ali ne moze da dobije diplomu ako mu je znanje ispod nivoa institucije koju pohadja.Inteligencija moze da postoji bez obrazovanja,ali nema obrazovanja bez inteligencije.Nasi mladi nece da uce,hoce da pevaj i manekenisu,nece vise da budu ni elektricari.O ob4azovanju imaju misljenje da je to veliki smor.Na kraju nece moci ni da budu robovi,jer i rob mora nesto da zna.Sto vise-to bolje za njega.Misele da su pametni,pa sta ima da uce.Vec samo to je dovoljan dokaz da su glupi.A nasa nacionalna inteligencija vidi se po tome kakva nam je drzava.Kakvu smo je napravili.
Preporuke:
0
0
109 sreda, 02 decembar 2015 17:44
DrJelaBisic
Za "za Dr Jelu Bisic":Principi o kojima govorite,i koji spasavaju kapitalizam,nisu komunisticki.To su principi ekonomije,Adama Smita.Marks ih je preuzeo,i bio u pravu sto se toga tice.Ne spasava,dakle,komunizam kpitaliste,vec Adam Smit.
Preporuke:
0
0
110 sreda, 02 decembar 2015 20:00
DrJelaBisic
Za@Cokic@Bisic,komentar od 02.12.,05:09:Ne znam sta podrazumevate pod "socijalizom"Kao sto Vam je sigurno poznato kod Marksa je postojao kapitalizam i komunizam,o socijazmu ni reci.Komunizam je definisan kao(besklasni)sistem u kome je vlasnistvo nad sredstvima za proizvodnju potpuno drustveno.Nema privatnog vlasnistva kapitala.Vec posle prvih pokusaja,nastala je dopuna/promena,u vidu lenjinizma,koji je priznao da komunizam ne mora da se iskljucivo gradi u razvijenim kapitalistickim zemljama,sa razvijenom(i pretpostavlja se-svesnom)radnickom klasom.Drug Lenjin je ustanovio da i nerazvjene zemlje,koje su pretezno agrarne,i koje nemaju razvijenu ni indutriju ni radnicku klasu,mogu da budu pogodne za komunistcke revolucije.Daj sta das.Kao Rusija,npr.Posle tog otkrica,sve komunisticke revolucije koje su nastale,u svetu,bile su iskljucivo u nerazvjnim agrarnim zemljama,nije ih vodila radnicka klasa(koje tu nije ni bilo)vec skeljastvo.Ni jedna od tih revoluciuja nije bila marksisticka...
Preporuke:
0
0
111 sreda, 02 decembar 2015 20:31
DrJelaBisic
...Sve su bile lenjinisticke.Ni to nije bilo dovoljno.Kad je vec dolazilo do revolucija,ispostavilo se da ni radnicka klasa ni seljastvo nisu bili sposobni da stvore zeljeni sistem,pa je uveden pojam socijalizma:prelaznog sistema,izmedju klasnog kapitalizma i bezklasnog komunizma.U tom riba-devojka sistemu,nisu vise postojale klase,nije postjalo privatno vlasnistvo nad sredstvima za proizvdnju(ona su nacionalizovana)ali je istim upravljala drzava,i posstojale su jos pojave,koje nisu mogle da se zamisle u komunizmu.Npr nije se primenjivalo ono poznao kominsticko obecanje"Od svh prema sposbnostima,svima prema potrebama,"sto se pravdalo nerazvijenim sredstvma za proizvodnju,pa se taj(vrlo vazan)cilj pomerao u svetlu buducnost.U socjalizmu,takodje,nije upravjala radnicka klasa,vec njena avangarda.Sistem koj je trebao da bude opsti(ako se izuzmu kapitalisti,narodni neprijatji,koji su,ionako bili fizicki eliminisan)postao je ekskluzivisticki,avangardni.Toliko o definicijama
Preporuke:
0
0
112 četvrtak, 03 decembar 2015 09:43
Ujka Vasa @ dr Jela Bisic
Moguće je, gospođo Bisić, da nismo najinteligentnija nacija na svetu. Ali recite iskreno šta mislite kako bi reagovali srpski seljaci da im se prvog januara 1946. preko radija obratio Petar II Karađorđević da ih obavesti kako od 2. januara 1946. više neće biti božanstvo? Šta mislite kakva bi smejurija nastala po srpskim selima? I da li bi tako nešto uopšte bilo moguće u zemlji Srbiji?
E pa vidite, prvog januara 1946, japanski car Hirohito se putem radija obratio žiteljima Japana da ih obavesti kako se odriče svoje „božanske prirode u ljudskom obliku“(arahitogami). Japanci su to primili vrlo ozbiljno pa je već sledeće godine donet nov ustav prema kome je ova „božanska priroda u ljudskom obliku“ postala samo „simbol države“.
Prepuštam vama da procenjujete ko je tu glup a ko pametan, ko zaostao a ko napredan, ko obrazovan a ko neobrazovan, ko zatucan a ko lucidan... Što se mene tiče, posle prilično godina provedenih van Srbije, najviše volim da odem na Kalenić i pričam sa našim seljacima.
Preporuke:
0
0
113 četvrtak, 03 decembar 2015 13:47
HymneN
Ujka Vasa @ dr Jela Bisic

Kakve vi veze uopšte možete da imate sa srpskim seljakom, pa još na - Kaleniću. Vi niste glup čovek, već samo malkice nadobudanu.
Na tom vašem Kaleniću nema seljaka uopšte i to odavno, više od 25 godina. Hoćete da vam kažem s kim tamo možete da razgovarate?
Volja je vaša stvar, ali mi nije jasna pobuda, te ne znam zašto toliko prezirete i potcenjujete Srbiju i srpskog seljaka; osobito.

S poštovanjem i uvažavanjem, želim vam svako dobro.
Preporuke:
0
0
114 petak, 04 decembar 2015 06:39
HymneN @ Ujka Vasa (1)
„Kakve vi veze uopšte možete da imate sa srpskim seljakom, pa još na - Kaleniću."

Kao Srbin imam veze sa svakim Srbinom. Sa seljacima volim da razgovaram jer za razliku od srpskih intelektualaca (i većine intelektualaca uopšte) imaju nepomućen zdrav razum, a za razliku od većine stranaca raznih društvenih slojeva sa kojima sam kontaktirao - imaju izuzetnu probuđenost za svet i zbivanja u svetu. Podrugljiv naziv za tu osobinu je "voli da filo(s)zofira". Prosečn čovek Zapada "ne voli da filozofira", on "gleda svoja posla" što je po njima racionalnost a po meni uskogrudost vezana sa ograničenošću (da ne kažem glupošću) što onda omogućava razne Psaki i "božanstva u ljudskom obliku". Razume se da „Psaki“ i „božanstva“ postoje i u Srbiji, ali seljaci nemaju iluzija o njima.
Preporuke:
0
0
115 petak, 04 decembar 2015 07:08
HymneN @ Ujka Vasa (2)
Malo je reći da seljake poštujem. Ja im se divim. Oni su jedina gospoda u plemenitom smislu te reči i jedini autentično slobodni ljudi - Gospod Bog, zemlja i seljak. Bez šefova, odeljenjskih smicalica, klanova i antiklanova, ponižavajućih kompromisa, samohvalisavih CV-a kojima se preporučujemo nekim ništarijama da se smiluju da nas zaposle...
I baš zato što je jedino zaista slobodno ljudsko biće, seljak je remetilački faktor u svim sistemima. Kapitalizam je uspostavljen tako što je razbaštinio seljaka i od njega stvorio fabričkog roba, a socijalizam ga je pretvorio u lumpen proletera.

Na Kalenić idem jer stanujem u tom kraju. Dok stanujem. A uskoro više ne stanujem, idem na Kosmaj da gajim – verovali ili ne – maline i da ostatak života provedem kao slobodan čovek. Inače potičem iz okoline Šapca.
I ja vama najiskrenije želim svako dobro.
Preporuke:
0
0
116 petak, 04 decembar 2015 07:22
HymneN @ Ujka Vasa
P.S.
Vaš komentar je opomena na kojoj sam vam zahvalan. Biti nadobudan je suprotno od osobina koje cenim (kod seljaka i inače)- uzdržanost i skromnost.
Svako dobro.
Preporuke:
0
0
117 petak, 04 decembar 2015 12:32
Ujka Vasa
Jasno je da sam komentare u 5:39, 6:08 i 6:22 uputio ja komentatoru HymneN a ne obrnuto. Izvinjavam se.
Preporuke:
0
0
118 petak, 04 decembar 2015 18:25
DrJelaBisic
Tvrditi da su Srbi(ili bilo koji drugi narod)najpametniji na svetu i u okolini,odnosno da su inteigentiniji od drugih naroda je cist rasizam.Mislim da niko od komentatora na NSPM nije tako mislio i da je to prosto lose izrazavanje i nesporazum.U vezi Japanaca i Cara:Nisu Japanci toliko...da misle da je njihov Car Bog,ali oni postuju instituciju,i to sto Cara smatraju neprikosnovenim treba tako tumaciti.Kad kazemO da je XY otac nacije-mi naravno mislimo to simbolicki,a ne da nam je svima on bioloski otac(sto je i fizicki nemoguce).Za razliku od nas,Japanci su vaspitani da postuju institucije,i zato je njihova drzava takva kakva je,a nasa-vidimo kakva je.Jedino opravdanje imamo u tome da smo vekovima bii okupirani,pa ni kada smo dobili sobodu nismo mogli da svoju drzavu postujemo-navikli smo se da drzavu mrzimo.Takvi smo i mi,obicni gradjani,a i oni koji se nalaze u raznim institucijma,pa su nam zato institucije suplje,i kao takve ne mogu ni da zasluze postvanje. ...
Preporuke:
0
0
119 nedelja, 06 decembar 2015 07:18
DrJelaBisic
Samo da napomenem da je deo mentaliteta(koji je uzrok vecini problema koje imamo,pa i niskom natalitetu-da ne elborirqm)misljenje da obrazovanje nij vazno,vec neki tzv"zdrav razum".Sigurna sam da niko od onih koji se drze ove teze nece otici na KaleNIca,iLI bilo koju drugu pijacu kada ih zaboli zub pa trebs da se vadi,niti ce od baba Stane,koja prodaje sir,traziti da mu operise slepo crevo,od seljaka iz Ivanjice,od koga kupuje krompir traziti da mu dozida dvospratnicu,ili sazida trospratnicu,napise ugovor,gde tacka ili zapeta znace gibitak para,od prodavca jaja traziti da napravi strucan prevod.U savremenom svetu,postoji bezbroj profesija koje morate da ucite(sve morate da ucite)i tu je"zdrav razum"neophodan za pocetak,sledi siroko opste(klasicno)obrazovanje,pa onda struco obrazovnje,preko fakulteta,spcijalizacija i subspecijalizacija do znanja eksperata za odredjenu oblast.Kao sto se vidi iz statistike o tome koliko ima(mladih)ljudi sa odredjenim dipomama,i koliko njih radi u ...
Preporuke:
0
0
120 nedelja, 06 decembar 2015 07:25
DJelaBisic
....Srbiji,kako su placeni i kako su cenjeni u drustvu-pa da vidimo da je ta nacija,taj narod i drzava osudjen na smrt.U najboljem slucaju.
Preporuke:
0
0
121 nedelja, 06 decembar 2015 12:49
Ujka Vasa @ drJela Bisic
Pa dobro, kad već insistirate. Dakle,zube bih lečio kod zubara, odela šio kod šnajdera, česmu bi mi popravljao vodoinstalater, a o politici, Srbiji, Kosovu, Kalifatu... bih razgovarao sa Rajom iz Ivanjice. Vaši komentari mi potvrđuju da sam u pravu.
Toliko od mene i sve najbolje.
Preporuke:
0
0
122 ponedeljak, 07 decembar 2015 09:09
@ drJela Bisic
Kad mi kažemo da je osoba XY otac nacije mi to naravno mislimo simbolički. I baš zato se ta osoba nije nikada obratila Srbima preko radija da ih obavesti kako im nije biološki otac. A da je XY to uradio svi bi mislili da je skrenuo.
Izražavanje ljubavi ili poštovanja putem simboličkih naziva, metafora, izraza upotrebljenih u prenosnom smislu, je uobičajeno: „Ti si moje Sunce“, „Ona nam je i otac i majka“... Ali je nečuveno da neka osoba kojoj je upućen takav izraz ljubavi ili uvažavanja nađe za potrebno da ZVANIČNO demantuje da nije Sunce ili da nije transrodna osoba. U Srbiji se tako nešto sasvim sigurno ne bi moglo desiti.
Preporuke:
0
0
123 ponedeljak, 07 decembar 2015 11:49
Pera
Glavni problem Srbije i celoga sveta je ovo

http://borbazaveru.info/content/view/5581/31/
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner